در حال بارگذاری ...

تشریح نحوه بهره مندی شاغلین و رانندگان حمل و نقل مسافربری از تسهیلات ویژه کرونا

میزان تسهیلات برای شرکت حمل و نقل مسافر ۱۲ میلیون تومان و برای راننده ۶ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ درصد است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نحوه انجام حمایت‌های مالی و چگونگی بهره مندی شاغلین بخش از تسهیلات ویژه کرونا در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای بخش مسافربری ، بررسی و جزئیات آن تشریح شد .

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت : بخشنامه اجرایی بهره‌مندی شاغلین شرکت های حمل و نقل مسافربری و رانندگان از تسهیلات ویژه کرونا به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ابلاغ و در این نشست مقرر شد کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر مفاد بخشنامه و نحوه ثبت نام در سامانه را به تشکل های زیر مجموعه خود اطلاع رسانی نمایند . میزان تسهیلات برای شرکت حمل و نقل مسافر ۱۲ میلیون تومان و برای راننده ۶ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ درصد است .

وی در خصوص رسیدگی به یکی دیگر از درخواست های کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور در خصوص کاهش تعداد صندلی اتوبوس از ۴۴ به ۲۴ با توجه به کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت : در این راستا با در نظر گرفتن ملاحظات سن ناوگان اتوبوس تا سقف ۱۰ سال موضوع از سوی دفتر آمار ایمنی و ترافیک این سازمان بررسی خواهد شد و با همکاری پلیس راهور ناجا ، تشکل‌های صنفی و تأیید کارخانجات سازنده خودرو ، قابلیت اجرایی خواهد یافت که چهارچوب آن به زودی نهایی و اطلاع رسانی می شود .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر ارتقای ایمنی در سفرهای جاده‌ای افزود : بر اساس تأکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مقرر است دوره های ویژه ایمنی برای متولیان و رانندگان تدوین و برنامه ریزی شود و با تغییر در رفتار و الگوی رانندگان متخلف وقوع حوادث و اتفاقات جاده ای به حداقل برسد .

این گزارش حاکی است در این نشست  روسای اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ، مینی بوس رانی ، سواری کرایه و کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور حضور داشته و در زمینه مسائل مورد بررسی نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران