در حال بارگذاری ...

بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در خارج از ایران

اقدام‌های اولیه این امر انجام شد و از نمایندگان کشورهای ذی نفع دعوت به عمل آمد تا در این بازخوانی حضور داشته باشند اما در ادامه با شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن پروازها این امر به زمان دیگری موکول شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو ، سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را بر عهده دارد ، اما به دلیل نبود امکان بازخوانی آن در ایران ، جعبه ساه خارج از کشور بازخوانی می‌شود .

رضا جعفرزاده با بیان این که بر اساس قوانین بین المللی و انکس ۱۳ ایکائو رسما ایران وظیفه بازخوانی جعبه سیاه را بر عهده دارد ، عنوان کرد : قبلا نیز اعلام کرده بودیم در صورتی که امکان بازخوانی جعبه سیاه در ایران وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم و در غیر این صورت آن را در خارج از کشور بازخوانی می کنیم . از آن جا که امکان بازگشایی جعبه سیاه در داخل کشور وجود نداشت بنابراین تصمیم بر این شد که این کاردر خارج از کشور صورت بگیرد .

او ادامه داد : اقدام‌های اولیه این امر انجام شد و از نمایندگان کشورهای ذی نفع دعوت به عمل آمد تا در این بازخوانی حضور داشته باشند اما در ادامه با شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن پروازها این امر به زمان دیگری موکول شد .

جعفر زاده افزود : هنوز تاریخ خاصی برای این منظور در نظر گرفته نشده است و این کار در فرانسه یا اوکراین صورت می گیرد . در گذشته نیز با نمایندگان اوکراینی و کانادایی برای بررسی پارامترهایی غیر از  (FDR) همکاری داشته‌ایم و این همکاری‌ها تا حصول ادامه خواهد یافت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

نظرات کاربران