در حال بارگذاری ...

افتتاح قطعه‌ای ۶ کیلومتری از پروژه چهارخطه محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی

پروژه چهار خطه محور هراز ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن بهره‌برداری شده و ۲۹ کیلومتر نیز در حال ساخت است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه بیست و دوم خردادماه ، قطعه دیگری از پروژه چهارخطه محور هراز را افتتاح خواهد کرد .

قطعه‌ای به طول ۶ کیلومتری از پروژه چهار خطه محور هراز ، واقع در منطقه وانا (محدوده لاسم - پلور) به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه ۲۲ خردادماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری خواهد شد .

ساخت یک رشته تونل به‌طول هزار و ۷۴۰ متر ، سه دستگاه پل به‌طول ۱۵۰ متر و ۳۸۰۰ متر دیوار‌سازی از جمله عملیات انجام‌شده در طول این قطعه است .

افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه‌خیز ، کاهش ترافیک ، میزان تصادفات ، زمان سفر ، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و نیز رونق اقتصادی و گردشگری منطقه از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌‌رود .

در ساخت این قطعه ، ۹ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری ، چهار میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی ، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتوربندی ، یک میلیون مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت به کار رفته است .

 

 

گفتنی است ، پروژه چهار خطه محور هراز ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن بهره‌برداری شده و ۲۹ کیلومتر نیز در حال ساخت است .

همچنین ، در این مسیر ۲۱ رشته تونل به‌‌طول ۱۹/۵ کیلومتر در نظر گرفته شده که تاکنون ۹ رشته تونل از این تعداد به طول ۸/۶ کیلومتر بهره‌برداری شده است . همچنین ۳۳ دستگاه پل به طول ۳۳/۵ کیلومتر در طول مسیر در نظر گرفته شده که ۱۵ دستگاه از آن به بهره‌برداری رسیده است .

 

 

 




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

نظرات کاربران