در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۶ درصدی کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون

    ظرفیت شناورهای در حال تخلیه ۵۰۰ هزار تن ، شناورهای منتظر تخلیه در لنگرگاه ۱.۱ میلیون تن (عمده در بندر امام خمینی) و متوسط خروج کالاهای اساسی ۴۱هزار و ۱۷۱ تن در روز است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌ها گزارش آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی و حمل آن به مقاصد داخلی در بازه زمانی ابتدای فروردین تا سوم خرداد سال جاری را ارائه کرد .

    بر اساس این گزارش نیاز سالیانه کشور به کالاهای اساسی ۲۰ میلیون تن است که از این میزان ۷۸ درصد متعلق به بخش خصوصی ، ۱۳ درصد متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام و ۸ درصد مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است .

    همچنین مجموع موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور ۴.۱ میلیون تن برآورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است . انباشت کالاهای اساسی از ابتدای سال ، روند ثابتی داشته است .

    بر اساس این گزارش بندر امام خمینی بیشترین سهم را در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد، طی این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از این بندر ۴.۶ میلیون تن ، کالاهای نفتی۱.۴ میلیون تن و موجودی کالاهای اساسی ۲.۹ میلیون تن (حداکثر ۱/ ۳ میلیون تن) بوده است .

    بر این اساس ظرفیت شناورهای در حال تخلیه ۵۰۰ هزار تن ، شناورهای منتظر تخلیه در لنگرگاه ۱.۱ میلیون تن (عمده در بندر امام خمینی) و متوسط خروج کالاهای اساسی ۴۱هزار و ۱۷۱ تن در روز است .

    میزان حمل جاده‌ای کالاهای اساسی نیز روزانه ۳۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است .

    همچنین میزان حمل ریلی کالاهای اساسی روزانه ۴هزار و ۵۰۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته ، ۱۳۸ درصد رشد نشان می دهد .

     




    مطالب مرتبط

    در دی ماه امسال نیز جابجایی ۴ میلیون و ۸۴ هزار تن کالا توسط ۲۱۶ هزار سفر به ثبت رسیده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرای شبکه برق فشار متوسط و روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با هدف کاهش تصادفات و رعایت الزامات و ...

    |

    در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند .

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی در محوریت امور دریایی کشور عهده‌دار دبیرخانه سیاست‌های کلی خواهد بود و با اتکا به سرآمدی سازمان و محوریت موضوعات دریایی در آن ، در آینده‌ای نزدیک شاهد ثمرات و نتایج اثربخش آن در همه حوزه ها خواهیم بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد : مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی ...

    |

    نظرات کاربران