در حال بارگذاری ...

پروازهای خارجی به تدریج رفع محدودیت می‌شود

شرکت‌های خارجی اکنون منتظر هستند تا پروتکل‌های بهداشتی میان کشورها امضا و توافق‌ها صورت گیرد تا بتوانند مسافران را طبق پروتکل‌های خاص بهداشتی و پزشکی جا به جا کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه محدودیت‌های پروازی رو به پایان است ، گفت : در شرایط شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید .

علی عابدزاده ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید مسئولان کشوری و استانی از فرودگاه بین المللی پیام که به مناسبت توسعه پروازهای این فرودگاه انجام شد ، اظهار کرد : فرودگاه پیام در حوزه پرواز باری قدمت طولانی دارد .

وی با اشاره به توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام ، گفت : برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز پذیرفته اند که پرواز از فرودگاه پیام داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری با توجه به اینکه تعدادی هواپیما وارد کشور می‌شود ، افزود : از ظرفیت هواپیمای جدید در فرودگاه پیام استفاده خواهد شد .

عابدزاده همچنین تاکید کرد که برای برقراری پرواز از فرودگاه پیام به شهرهای مشهد ، اهواز و کیش موافقت شده است .

وی با اشاره به فشارهای سنگین آمریکایی درباره محدود کردن ارائه اطلاعات فنی و عملیاتی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ، گفت : این در حالی است که نیروهای متخصص داخلی به موفقیت‌های خوبی در حوزه تعمیر موتور رسیده و توانسته اند که قسمت‌های گرم و پیچیده موتور را با تکنولوژی مناسب تعمیر کنند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکت‌های بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمی‌کنند ، گفت : این در حالی است که به توان طراحی این قطعات دست پیدا کرده ایم و می‌توانیم این قطعات را بخوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب شده است . در بخش هوایی و در حوزه فنی و ساخت قطعات حرف برای گفتن داریم و در آینده‌ای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی می‌رسیم .

به گفته عابدزاده هماهنگی‌های لازم با کشور سازنده هواپیما ، موتور و یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامی از آن ها هست ، انجام شده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری به محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : محدودیت‌های پروازی رو به کاهش است .

عابدزاده با بیان اینکه در شرایط سخت کنونی که بسیاری از کشورها فرودگاه‌ها را بستند افزود : در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید که این میزان در برخی کشورها به دو تا سه درصد رسید .

وضعیت پروازهای داخلی در ایران مناسب است

وی با تاکید بر اینکه پروازهای خارجی به تدریج رفع محدودیت می‌شود ، گفت : شرکت‌های خارجی اکنون منتظر هستند تا پروتکل‌های بهداشتی میان کشورها امضا و توافق‌ها صورت گیرد تا بتوانند مسافران را طبق پروتکل‌های خاص بهداشتی و پزشکی جا به جا کنند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه وضعیت پروازهای داخلی در کشور خوب است ، گفت : اگر تلاش‌های حال حاضر وزارت بهداشت و درمان در خصوص کنترل کرونا به نتیجه برسد به یقین در پروازهای داخلی رشد بهتری خواهیم داشت .




مطالب مرتبط

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اکبر قنبرپور مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه ، افزود : این نمایشگاه فرصتی برای ...

|

برگزاری این نمایشگاه‌های هوایی ، پیامی برای دنیا است که اعلام کنیم صنعت هوایی کشور با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه ، با تکیه بر متخصصان و توان داخل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و شرکت های دانش‌بنیان نه تنها زمین گیر نشد بلکه روز به روز گسترده‌تر و توسعه‌یافته‌تر است .

|

امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

نظرات کاربران