در حال بارگذاری ...

راه اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی در آینده نزدیک

تمامی پرسنل شرکت های هواپیمایی و شرکت های هندلینگ موظفند از لوازم حفاظت شخصی استفاده کرده و این امر مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به اینکه از امروز بازرسی ها با جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت چنانچه تخلفی مشاهده شود برابر با مقررات برخورد خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از راه اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی خبر داد .

مرتضی دهقان اظهار داشت : براساس استانداردهای یاتا اطلاعات پرواز باید به صورت آنلاین در اختیار سازمان هوانوردی کشوری قرار گیرد ، بر همین اساس سامانه جامع آمار هوانوردی طراحی شد . با راه اندازی این سامانه اطلاعات مسافران در حین عملیات پذیرش در فرودگاه ها به صورت برخط در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت .

دهقان با اشاره به ضرورت آمار در برنامه ریزی های بازرگانی و اطلاعات امنیت هوانوردی افزود : سازمان هواپیمایی کشوری در حال اجرای سامانه تطبیق مسافران است و در این راستا جلساتی با شرکت های هواپیمایی و هندلینگ برگزار و از آنان خواسته است تا پایان تیرماه نسبت به ارسال اطلاعات و اصلاحات نرم افزاری در سامانه های خود اقدام کنند .

وی با بیان اینکه تلاش خواهد شد این سامانه تا پایان تابستان عملیاتی شود گفت : در این پروژه دغدغه های زیادی داشتیم و بعضا شاهد بودیم که صف های طولانی به هنگام پذیرش مسافر در فرودگاهها ایجاد می شود و با راه اندازی این سامانه از این پس شرکت های هواپیمایی، هندلینگ و مسافران به هنگام پذیرش و در یافت کارت پرواز با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد .

دهقان همچنین به بروز مشکلاتی که شرکت های هواپیمایی و هندلینگ در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور با آن مواجه شدند افزود : در خصوص تسهیلات به بنگاه هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند تمهیدات لازم انجام و جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند که لازم است در سامانه مربوطه ثبت نام کنند . همکاران سازمان هواپیمایی کشوری به صورت روزانه در فرودگاه ها حضور یافته از زمان ورود مسافر تا سوار شدن هواپیما بازدید به عمل آورده و اجرای پروتکل ها و دستورالعمل های تدوین و ابلاغ شده در مقابله با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار می دهند .

وی با بیان اینکه در صنعت هوانوردی با توجه به پروتکل های ایکائو و تجربه های گذشته دستورالعمل های لازم تهیه شده افزود : تمامی پرسنل شرکت های هواپیمایی و شرکت های هندلینگ موظفند از لوازم حفاظت شخصی استفاده کرده و این امر مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به اینکه از امروز بازرسی ها با جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت چنانچه تخلفی مشاهده شود برابر با مقررات برخورد خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

نظرات کاربران