در حال بارگذاری ...

برخورداری ۱۷۰۰ روستای کشور از نعمت راه آسفالته در سال جهش تولید

از مجموع ۶۰۰۹۲ روستای کشور ( بر اساس سرشماری سال ۹۵ ) حدود ۳۸ هزار و ۲۳۳ روستا دارای حداقل ۲۰ خانوار بوده که هشت هزار و ۴۱۲ روستا فاقد آسفالت و مابقی از نعمت راه آسفالته برخوردار بودند و متوسط ضریب برخورداری کشور از این بخش حدود ۸۰ درصد است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تکمیل طرح ملی ابرار ۹۸ که در حال حاضر دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است و ادامه این طرح در سال ۹۹ ، بر اساس سیاست و ابلاغیه مقام عالی وزارت در سال جهش تولید ، حدود ۱۷۰۰ روستای کشور از نعمت راه آسفالته برخوردار خواهند شد .

شعبانعلی خاوری سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی این سازمان با بیان این مطلب افزود : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته طی یک اقدام ضربتی و جهادی در سطح کشور با اولویت روستاهای ۲۰ خانوار و در قالب طرح ملی ابرار ، متعهد شد با کمک اعتبارات ملی قیر و اعتبارات استانی و بهره گیری از توان ماشین‌آلات راهداری موجود در استان‌ها ،۲۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها را تحت بهسازی و آسفالت قرار دهد که تا این مقطع و در راستای اقدامات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان‌ها ، حدود ۱۹۰۰ کیلومتر از تعهدات ایجاد شده با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است .

خاوری با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری که بر اساس آن وظیفه بهسازی و آسفالت راه های روستایی در اواسط سه ماهه دوم سال ۹۸ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتقل شد ، افزود : با هدف محرومیت زدایی از روستاها در زمینه برخورداری از راه دسترسی مناسب، طرح ملی ابرار (اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) در سال ۹۸ به طول ۲۰۰۰ کیلومتر و در ادامه در راستای سیاست گذاری مقام عالی وزارت در سال جهش تولید ، ادامه اجرای طرح با هدف آسفالت راه‌های روستایی در سال ۹۹ به طول ۳۵۰۰ کیلومتر در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان ها قرار گرفت .

خاوری با بیان این که در راستای سیاست‌های قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام دولت در جهت آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، برنامه‌ریزی سازمان نیز بر همین مبنا صورت پذیرفته است ، یادآور شد : از مجموع ۶۰۰۹۲ روستای کشور ( بر اساس سرشماری سال ۹۵ ) حدود ۳۸ هزار و ۲۳۳ روستا دارای حداقل ۲۰ خانوار بوده که هشت هزار و ۴۱۲ روستا فاقد آسفالت و مابقی از نعمت راه آسفالته برخوردار بودند و متوسط ضریب برخورداری کشور از این بخش حدود ۸۰ درصد است .

سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح در سال جاری پیش بینی می شود طی دو سال ۹۸ و ۹۹ در مجموع حدود ۱۷۰۰ روستای کشور از نعمت راه آسفالته برخوردار شوند .




مطالب مرتبط

طبق قانون باید اعتباراتی از سوی معادن برای نگهداری و بهسازی راه‌هایی که از حمل‌ و نقل بارهای معدنی آسیب می‌بینند ، جهت ترمیم و بهسازی راه های مذکور به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص داده شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم اداره ایمنی و حریم این اداره کل در ...

|

نظرات کاربران