در حال بارگذاری ...

بارگیری و ارسال ۵۰۰ هزار تن کالا به مقصد ۲۰ نقطه کشور در بندر امام خمینی (ره)

با توجه به ظرفیت ریلی موجود در این مجتمع بزرگ بندری ضمن فعال‌سازی توان ریلی موجود در آن با همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب ، ۳۵۹ هزار و ۶۸۳ تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شد که رشدی ۱۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نزدیک به ۵۰۰ هزار تن انواع کالا از مجتمع بندری امام خمینی (ره) به وسیله حمل و نقل ریلی به ۲۰ نقطه متعدد در سراسر کشور بارگیری و ارسال شد .

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضمن اعلام این خبر ، بهره‌گیری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی به منظور کاهش بهای تمام شده کالا و کاهش بار ترافیک جاده ای را از اهم  مزیت های حمل و نقل ریلی برشمرده و افزود : خوشبختانه با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب زمینه های لازم برای رشد روز افزون  سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره) فراهم شده است .

عادل دریس ، سیلوهای نگهداری کالای اساسی در شهرهای غرب و شمال کشور ، کارخانه‌جات صنایع بزرگ ذوب آهن اصفهان ، آلومنیوم اراک ، فولاد خوزستان ، روغن کشی بهشهر و چوب MDF مشهد از جمله این مقاصد عمده عنوان کرد .

وی ضمن اشاره به روند مستمر ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی در دو ماهه سال جاری تصریح کرد : با توجه به ظرفیت ریلی موجود در این مجتمع بزرگ بندری ضمن فعال‌سازی توان ریلی موجود در آن با  همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب ، ۳۵۹ هزار و ۶۸۳ تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شد که رشدی ۱۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود : در فرآیند بارگیری ۶ هزار و ۵۲۹ دستگاه واگن با افزایش ۱۱۵ درصدی این حجم از محمولات به مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور ارسال شده است .

دریس همچنین افزایش باسکول های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه و همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ ایستگاه و با فعالیت ۲۴ ساعته عملیات بارگیری واگن‌ها از اهم اقدامات مؤثر برای افزایش سهم حمل و نقل  ریلی عنوان کرد .

یادآور می شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی از مهم ترین بنادرریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی است که طی سال گذشته توانسته ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری تعداد ۵۳ هزار واگن  به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال کند .




مطالب مرتبط

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بهرمندی از ۱۴۰ کیلومتر راه آهن داخلی و احداث ۲۰ ایستگاه بارگیری ریلی، نخستین بندر ریل پایه در کشور است که افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت‌های خود قرار داده است .

|

عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

|

نظرات کاربران