در حال بارگذاری ...

بازگشت مجدد پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت به روال عادی

اگر چه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران و در واقع عملیاتی بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه استان گیلان از بازگشت مجدد پروازها به روال عادی خبر داد و گفت : ۸۰ درصد پروازهای برنامه ای فرودگاه سردار جنگل رشت در مسیرهای تهران ، شیراز ، اصفهان ، بندرعباس ، تبریز ، مشهد ، اهواز و عسلویه در حال انجام است و پروازهای جزیره کیش هم بزودی برقرار می شود .

غلامرضا کریم آقایی اظهار داشت : پروازهای مذکور در نیمه اول اردیبهشت ماه ۳۰ سورتی پرواز در هفته بود که هم اکنون به ۹۸ سورتی پرواز افزایش یافته است . پروازهای یاد شده از سوی شرکت های هواپیمایی ایران ایر ، آسمان ، کاسپین ، کارون و ایرتور انجام می شود .

کریم آقایی تصریح کرد : در نیمه اول اردیبهشت تعداد ۳۰ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه رشت به مقاصد تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه انجام می شد که اکنون و پس از بازگشت به روال عادی ، پروازهای فرودگاه گیلان به مسیرهای عسلویه ، مشهد ، تهران ، اصفهان ، اهواز ، تبریز ، بندرعباس و شیراز ۹۸ سورتی در هفته رسیده است و پروازهای جزیره کیش هم بزودی برقرار می شود .

وی اظهار داشت : اگر چه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران و در واقع عملیاتی بود .




مطالب مرتبط

جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

|

با این اقدام ، پرواز مسیر نجف از فرودگاه سردار جنگل رشت از دو پرواز رفت و برگشت به چهار پرواز افزایش یافت .

|

نظرات کاربران