در حال بارگذاری ...

تعمیر فنی دو دستگاه دیزل ژنراتور نیروگاه برق اضطراری در بندر امام خمینی (ره)

کلیه‌ مراحل طراحی ، ساخت و نصب قطعات این تجهیزات بدون اتکا خارج از کشور با توان داخلی به سرانجام رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : با بهره گیری از توان متخصصان داخلی تعمیر فنی دو دستگاه دیزل ژنراتور ۵/۱ مگاواتی نیروگاه برق اضطراری در بندر امام خمینی (ره) با صرفه جویی ارزی معادل ۸ میلیارد ریال به طور کامل انجام شد .

عادل دریس درباره تعمیر فنی دو دستگاه دیزل ژنراتور ، بیان داشت : با توجه به خارج از سرویس شدن چند ساله این تجهیزات ، انجام تعمیرات و راه‌اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور ۵/۱ مگاواتی بندر امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از توانمندی و تجارب متخصصان و کارشناسان معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در دستورکار قرار گرفت .

وی در تشریح ضرورت این تعمیرات افزود : تعمیرات ضروری تجهیزات نیروگاه برق اضطراری مجتمع بندری امام خمینی (ره) که از جمله تجهیزات بسیار مهم و راهبردی در بخش پدافند غیرعامل در بنادر محسوب می‌شود ، امری اجتناب ناپذیر و مستمر می باشد و همواره نیازمند تأمین برخی قطعات و خدمات پس از فروش از سوی سازنده خارجی تجهیز است که با شروع تحریم‌های ظالمانه برخی از این سازندگان خارجی از ارائه خدمات و انجام تکالیف خود سر باز زده‌اند .

وی  افزود : کلیه‌ مراحل طراحی ، ساخت و نصب قطعات این تجهیزات بدون اتکا خارج از کشور با توان داخلی به سرانجام رسید . پروژه مذکور با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال و در زمانی کمتر از چهار ماه به انجام رسید در صورتی که از توان خارجی برای خرید قطعات و دستمزد در تعمیرات این تجهیزات استفاده می شد هزینه ایی بالغ بر ۸ میلیارد در برداشت که این میزان جزء صرفه جویی های این پروژه به شمار می رود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران