در حال بارگذاری ...
  • افزایش تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران طی دو تا سه ماه آینده

    تا پیش از شیوع ویروس کرونا ، متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران ، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰ سورتی پرواز بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به روزانه ۴۰۰ پرواز طی دو تا سه ماه آینده با کنترل نسبی پاندمی کرونا در کشورها خبر داد .

    سعید اکبری درباره روند افزایشی پروازهای عبوری از آسمان ایران پس از بهتر شدن وضعیت کنترل کرونا در دنیا و از سرگیری پروازهای بین‌المللی ، اظهار داشت : در حال حاضر تعداد پروازهای عبوری با شیب ملایمی رو به افزایش است .

    وی ادامه داد : در تحلیل‌های یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) آمده است که تا پایان آگوست (اواخر مرداد و اوایل شهریور) تعداد پروازهای عبوری از منطقه غرب آسیا به ۲۵۰ تا ۴۰۰ سورتی پرواز در روز خواهد رسید . به نظر من هم با ادامه این شیب ملایم افزایشی تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز طی ۲ تا ۳ ماه آینده احتمالاً به حدود ۴۰۰ پرواز در روز افزایش می‌یابد .

    عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره مذاکره آمریکا با قطر و عربستان برای لغو تحریم‌های قطر از سوی کشورهای عربی با هدف کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران ، تصریح کرد : به نظر می‌رسد وساطت آمریکا میان قطر و عربستان ، ارتباطی به کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‌های ایران ندارد ؛ قطعاً مذاکراتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برقراری مجدد روابط دوستانه دارند ، آنقدر دلایل سیاسی و اقتصادی دیگری دارد که هدف «کاهش پروازهای اندک عبوری از آسمان ایران و درآمدهای محدود شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشورمان از این محل»، چندان به چشم نیاید .

    او  یادآور شد : اینکه دنیا دست به دست هم بدهد که درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کم شود ، بسیار ساده‌انگارانه است .

    اکبری درباره اینکه آیا برای قطر ایرویز ، انجام پرواز از آسمان ایران به صرفه تر است یا کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ؟ ، بیان داشت : این موضوع برای مقاصد مختلف پروازی متفاوت است و برای این شرکت هواپیمایی ، عبور از ایران به مقاصد اروپایی و آسیایی به صرفه تر است ؛ اما برای برخی مقاصد دیگر ، عبور از آسمان ایران برای این شرکت ، صرفه اقتصادی ندارد .

    معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشورمان در روزهای اخیر را به طور متوسط روزانه ۱۵۰ سورتی پرواز عنوان کرد .

    تا پیش از شیوع ویروس کرونا ، متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران ، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰ سورتی پرواز بود . سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز پیش از این در آذرماه ۹۸ از درآمد سالانه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیارد تومانی این شرکت از محل پروازهای عبوری خبر داده بود .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    نظرات کاربران