در حال بارگذاری ...

بندر امیرآباد همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده است

تسریع در ترخیص کالا با همکاری ارگان‌های ذیربط از قبیل گمرک ، استاندارد و... می تواند چرخه و میزان ورود و خروج کالا را تقویت کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : شرکت‌های فعال در بخش تأمین و نگهداری کالا به ویژه کالاهای اساسی باید با تعدیل کردن هزینه های نگهداری و هزینه تعرفه های پلکانی مورد تشویق قرار گیرند .

فرهاد منتصر کوهساری در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و در نشست با شرکت‌های فعال نگهداری کالا ، تصریح کرد : حجم بالای صادرات و واردات از بندر امیرآباد و مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در این منطقه، بندر امیرآباد را همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا قرار داده است . تسریع در ترخیص کالا با همکاری ارگان‌های ذیربط از قبیل گمرک ، استاندارد و... می تواند چرخه و میزان ورود و خروج کالا را تقویت کند .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر تخلیه سریع کالاها از انبارها و سیلوها جهت ورود کشتی‌ها و افزایش میزان مراودات کالا تأکید کرد .        

از سویی در حاشیه بازدید دو عضو هیأت عامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی از بندر امیرآباد ، محمدرضا اله یار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ، جلسه ای با کارکنان معاونت فنی‌ و‌ مهندسی بندرامیرآباد و مشاوران ، پیشرفت فیزیکی پروژه های سرمایه گذاری و زیر بنایی این بندر را بررسی کردند .            

یکی از محورهای جلسه تأکید در تسریع و تکمیل اسکله رو - رو ریلی بندرامیرآباد با توجه به اهمیت مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر بود ، که معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر ضمن بررسی موانع موجود دستورات لازم را در این زمینه و بهره برداری از آن طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده صادر کرد .

همچنین محمدعلی اصل سعیدی پور؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در حاشیه این بازدید ، گفت : با توجه به حضور دو عضو هیأت عامل و بازدید از پروژه ها و زیرساخت های بندر امیدواریم با تصمیمات خوبی که گرفته شد مشکلات پیش روی سرمایه گذاران مرتفع شده و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز و توسعه زیر ساخت ها از جمله اسکله رو - رو ریلی شاهد بهره برداری هر چه زودتر این مگا پروژه و رشد ترانزیت کالا باشیم .




مطالب مرتبط

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

نظرات کاربران