در حال بارگذاری ...

رشد پرواز‌های داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا

بحث افزایش پرواز‌های خارجی علاوه بر مقررات داخلی تابع مقررات سایر کشور‌ها و وضعیت کنترل این بیماری در آن کشورهاست چرا که کشور ما از منظر کنترل کرونا در وضعیت بهتری نسبت به خیلی از کشور‌های دیگر قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : رشد پرواز‌های داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است .

مرتضی دهقان افزود : رشد پرواز‌های داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست و برقراری و توسعه پرواز‌های خارجی هم در گروی مقررات بهداشتی دو کشور مبدا و مقصد است . سفر‌های هوایی پس از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به شدت کاهش یافت و در شرایط اوج این بیماری در کشور، تا ۹۵ درصد پرواز‌های داخلی هم به این خاطر کنسل شد، اما از اردیبهشت ماه، با مهار و کنترل تدریجی این ویروس تقاضا برای این سفر به مرور در حال افزایش است .

وی افزود : گرچه همچنان تقاضای سفر‌های هوایی پایین است ، اما این خدمت برقرار است و هرچه به سمت تابستان و کنترل بیشتر ویروس کرونا پیش می‌رویم ، سفر‌های هوایی داخلی افزایش می‌یابد .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص میزان پرواز‌های خارجی نیز گفت : در بخش خارجی همچنان تعدادی پرواز به برخی کشور‌های اروپایی و آسیایی برقرار است که بیشتر این پرواز‌ها برای بازگرداندن اتباع ایرانی از دیگر کشورهاست . بحث افزایش پرواز‌های خارجی علاوه بر مقررات داخلی تابع مقررات سایر کشور‌ها و وضعیت کنترل این بیماری در آن کشورهاست چرا که کشور ما از منظر کنترل کرونا در وضعیت بهتری نسبت به خیلی از کشور‌های دیگر قرار دارد .

به گفته دهقان ، در موضوع برقراری پرواز‌های خارجی ، سازمان هواپیمایی کشوری تابع مقررات بهداشتی و اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است .

وی همچنین در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پرواز‌های خارجی گفت : بر اساس مصوبه وزارت بهداشت ، از مسافران کشور‌های پرخطر علاوه بر غربالگری و تست کرونا در فرودگاه ، تعهد گرفته می‌شود که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی باشند و همچنین از مسافران کشور‌های دیگر نیز تست غربالگری کرونا انجام می‌شود .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود : پرواز‌های خارجی که از قبل وجود داشته همچنان برقرار است ، ولی پرواز جدیدی برقرار نشده است و در این خصوص منتظر اعلام شروایط وزارت بهداشت و همچنین تطبیق آن با مقررات بهداشتی دیگر کشور‌ها هستیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران