در حال بارگذاری ...

تشریح عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲ ماه نخست امسال

از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری ، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در ۲ ماه سال جاری ، بیش از ۲ میلیون تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر ایران صادر شد ، از ترانشیپ ۵۴۰ هزار تن کالا و صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی با رشد ۳۲ درصدی خبر داد .

‌الله مراد عفیفی‌پور درباره عملکرد ۲ ماه نخست سال ۹۹ در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ، اظهار داشت : در این دوره زمانی ، حجم عملیات جابه‌جایی کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسید .

وی حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن اعلام کرد و گفت : همچنین ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن انواع فرآورده نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰.۹ درصدی برخوردار بوده است .

صادرات ۲ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی

عفیفی پور اظهار کرد : حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید .

وی از ترانشیپ ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر منطقه خبر داد .

ترانزیت ۲۱۹ هزار تن کالای غیرنفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی در ۲ ماه اخیر ‌گفت و افزود : در مدت زمان یاد شده ، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم .

صادرات نفتی ۳۲.۶ درصد افزایش یافت

عفیفی پور اظهار داشت : در ۲ ماهه نخست امسال‌ یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده که نمودارها رشد ۳۲.۶ درصدی را در این بخش نشان می دهد.

افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : در این مدت ، ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن‌ ، کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷ تن فرآورده نفتی ، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است .

تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی

عفیفی‌پور اظهار کرد : از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری ، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است . از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر ، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناورهای زیر یک‌هزار تن بوده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره‌برداری بنادر چندمنظوره سیریک و ابوموسی و پنج اسکله شناور به عنوان سه طرح شاخص ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

پروژه عملیات اجرایی پسکرانه بندر شهید رجایی از ابتدای شهریور ماه سال گذشته با اعتباری معادل ۶۵ هزار میلیون ریال مدنظر قرار گرفت و طرح جامع اراضی تهیه و زون‌بندی آن مشخص شد .

|

نظرات کاربران