در حال بارگذاری ...
  • هدفگذاری برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی حومه‌ای مسافری در استان تهران

    سالانه حدود ۸۰۰ میلیون سفر حومه‌ای در تهران اتفاق می افتد . در حوزه ریل از ۷۰۰هزار سفر ریلی حومه ای در تهران در سال ۹۳ ، هم اکنون به رقم ۵.۷ میلیون سفر رسیده ایم ، اما این رقم با ۸۰۰ میلیون سفر اختلاف فاحشی دارد و باید تلاش کرد تا سهم ریل از حمل‌ونقل حومه‌ای افزایش یاد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری حومه‌ای گفت : هدفگذاری این است که با افزایش سهم حمل و نقل ریلی حومه‌ای مسافری گامی موثر در کاهش آلایندگی زیست‌محیطی کلانشهرها به ویژه تهران ، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی آن برداریم .

    سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت طرح‌های حمل‌و‌نقل ریلی استان تهران در محل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران ، در خصوص ارزیابی خود از توسعه پنج محور ریلی خروجی استان تهران اعلام کرد : برنامه و سیاستگذاری روشنی برای توسعه حمل و نقل ریلی استان تهران انجام شده و در دست اجرا قرار گرفته است که در جلسات مستمری که از این پس با مجموعه استانداری تهران داریم اینکار را به جد و با سرعت دنبال خواهیم کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه جلسه خوبی با مجموعه استانداری تهران در محل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، افزود : در تهران علاوه بر تمامی مزیت هایی که حمل و نقل ریلی دارد، حمل و نقل ریلی حومه ای بسیار حائز اهمیت است و برنامه های خاصی برای آن دنبال می شود .

    مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد : سالانه حدود ۸۰۰ میلیون سفر حومه‌ای در تهران اتفاق می افتد . در حوزه ریل از ۷۰۰هزار سفر ریلی حومه ای در تهران در سال ۹۳ ، هم اکنون به رقم ۵.۷ میلیون سفر رسیده ایم ، اما این رقم با ۸۰۰ میلیون سفر اختلاف فاحشی دارد و باید تلاش کرد تا سهم ریل از حمل‌ونقل حومه‌ای افزایش یاد . این ضعف بزرگی است که باید با استعدادهایی که برای توسعه حمل و نقل حومه ای در تهران داریم آن را به میزان قابل قبولی برسانیم .

    به گفته رسولی ، امروز در مسیر شرق و غرب تهران دو خط فعال و گرم وجود دارد که دو خط دیگر در حال احداث است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . همچنین ، سال گذشته و در دو ماه ابتدایی سال ، تولیدات ناوگان ریلی داخلی به بهره برداری رسید و این پتانسیل برای تولید ناوگان در کشور وجود دارد . توافقی با ایران خودرو و یکی از شرکت های تولیدکننده واگن انجام شده است تا اتوبوس های ریلی تولید شوند . بنابراین ظرفیت تولید ناوگان ریلی داخلی وجود دارد .

    رسولی تصریح کرد : هدفگذاری ما این است که با افزایش چشمگیر سهم حمل و نقل ریلی حومه ای مسافری گامی موثر در کاهش آلایندگی زیست محیطی کلانشهرها به ویژه تهران ، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و همچنین کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی سوخت برداریم .

    مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : امید است با همکاری مناسبی که بین راه آهن و مجموعه استانداری ایجاد می شود و همچنین پروژه های مناسبی که در همین مدت سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال انجام است چشم انداز مناسبی برای توسعه حمل و نقل ریلی تهران ایجاد کنیم . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    نظرات کاربران