در حال بارگذاری ...

انتشار آخرین بولتن تحلیلی ایکائو درباره بحران ویروس کرونا

براساس مدل های علمی و مبتنی بر تاریخچه بحران های گذشته ، ایکائو ، ACI و یاتا ضمن ارائه ارقام و اعداد ، از میزان کاهش تقاضا و ضرر و زیان مالی در حوزه های مختلف ، سناریوهای مختلف بازآفرینی در افق های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را برای صنعت پیش بینی های لازم را هم به عمل آورده اند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی از ابتدای شروع بحران کرونا (اسفند ۱۳۹۸) با هدف دسترسی تصمیم گیرندگان صنعت هوانوردی ، مدیریت ارشد شرکت و سازمان هواپیمایی و سایر فعالان صنعت هوانوردی ، از روند تغییرات جهانی ، منطقه ای و داخل کشور و کمک به مدیریت بهینه این بحران ، اقدام به تهیه بولتن های تحلیلی بصورت هفتگی کرد .

انتشار ویروس کرونا موجب بحران سلامت و در پی آن پیامدهای اقتصادی مخرب در سطح جهان شد بطوریکه صنعت هوانوردی و فرودگاهی دنیا بعنوان یکی از عوامل انتقال ویروس ، در سطح کشورها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند .

حمیدرضا سیدی معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها در این باره عنوان کرد : رکود حاصل از این بحران موجب زیان مالی در صنعت هوانوردی و فرودگاهی و صنایع وابسته شد . وسعت این بحران در مقایسه با بحران های گذشته به حدی است که علاوه بر عدم امکان پیش بینی دقیق روند بازآفرینی در ماه های آتی ، دورنمای روشنی را از بازگشت به شرایط پیش از بحران در آینده نزدیک نشان نمی دهد .

سیدی در ادامه بیان داشت : سازمان ها و نهادهای متولی صنعت همچون ایکائو ، ACI و یاتا در قالب یک همکاری مشترک اقدام به مطالعه و بررسی شرایط و تحولات صنعت در ماه های اخیر کرده اند . براساس مدل های علمی و مبتنی بر تاریخچه بحران های گذشته ، ایکائو ، ACI و یاتا ضمن ارائه ارقام و اعداد ، از میزان کاهش تقاضا و ضرر و زیان مالی در حوزه های مختلف ، سناریوهای مختلف بازآفرینی در افق های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را برای صنعت پیش بینی های لازم را هم به عمل آورده اند .

وی اظهار داشت : هدف از ارائه این مدل ها کمک به کشورهای مختلف و شرکت ها و سازمان های فعال در صنعت به جهت اتخاذ سیاست های پولی و مالی و تدوین استراتژی های مناسب با هدف حفظ بقای صنعت ، حفاظت از نیروی انسانی ارزشمند و انجام اقدامات لازم جهت بازآفرینی هرچه سریعتر صنعت به شرایط پیش از بحران و کاهش ضررهای مالی حاصل از آن است . در همین راستا معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی از ابتدای شروع بحران کرونا (اسفند ۱۳۹۸) با هدف دسترسی تصمیم گیرندگان صنعت هوانوردی ، مدیریت ارشد شرکت و سازمان هواپیمایی و سایر فعالان صنعت هوانوردی ، از روند تغییرات جهانی ، منطقه ای و داخل کشور و کمک به مدیریت بهینه این بحران ، اقدام به تهیه بولتن های تحلیلی بصورت هفتگی کرد .

وی اضافه کرد : اقدامات فوق در قالب یک کارگروه ویژه و با همکاری مشترک و ارزشمند دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد ، دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری و اداره کل مالی و درآمد توسط گروه همکاری های بین المللی و براساس طبقه بندی اطلاعات به صورت منظم در اختیار هیات مدیره شرکت جهت تصمیم سازی و سایر متخصصان و صاحب نظران صنعت قرار گرفته است .

گفتنی است ؛ علاوه بر موارد فوق ، تهیه و تدوین بولتن های توصیه ای و تحلیلی مراجع معتبر بین المللی مانند ایکائو ، ACI  و یاتا بطور مستمر توسط گروه همکاری های بین المللی انجام و منتشر شده است .

یادآور می شود ؛ آخرین بولتن تحلیلی ایکائو در خصوص تاثیرات مخرب و پیامدهای بحران کرونا بر صنعت هواپیمایی دنیا ، حاوی آخرین و به روز ترین آمار و ارقام مربوط به میزان کاهش در تعداد مسافر و پروازهای بین المللی و دلایل آن ، میزان ضرر و زیان در حوزه های فرودگاهی ، شرکت های هواپیمایی و سایر صنایع وابسته در سال میلادی ۲۰۲۰ به همراه آخرین پیش بینی ها و سناریوهای علمی در خصوص نحوه بازآفرینی بخش های مختلف صنعت و برون رفت از آن بوده که امروز منتشر شد و در پورتال همکاری های بین المللی قابل دسترسی است .  

گفتنی است ؛ با تکیه و بر اساس داده ها و تحلیل های بین المللی و داخلی ، بایستی نسبت به تدوین استراتژی ها و اتخاذ تصمیمات کلان جهت مدیریت این چالش در صنعت هوانوردی کشور اقدام و برای بازگشت هرچه سریعتر به شرایط پیش از بحران تلاش کرد .




مطالب مرتبط

در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

نظرات کاربران