در حال بارگذاری ...
  • هدف گذاری برای احداث ۲۵۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی طی سال جاری

    در یک ماه اخیر مجوز مناقصه ۱۰۸ کیلومتر با اعتبار ۳۵۷ میلیارد تومان اخذ شده است و به زودی پیمانکار پروژه انتخاب خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه در سطح استان ، اظهار کرد : تاکنون ۶۱۴ کیلومتر از این راه‌ها به باند دوم تبدیل شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهبرد اصلی ما تقویت چهار کریدور استان است که پروژه هایی در این زمینه تعریف شده است ، افزود : در مجموع در سال ۹۷ منابع ملی تخصیص یافته در حوزه راه‌های استان ۶۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۹۸ این رقم به ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت .

    داعی با اشاره به اینکه ۴۲۱ کیلومتر باند دوم در سال گذشته تعیین تکلیف کردیم و ۱۲۴ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسید گفت : در قانون بودجه سال ۹۸ رقم اعتباری خراسان جنوبی ۱۳۹ میلیارد تومان بود و در پیوست یک قانون بودجه ۹۹ اعتبارات پروژه های استان به ۲۹۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است . در سال جاری ایجاد باند دوم برای ۲۵۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده است تا طول باندهای دوم استان به ۸۶۴ کیلومتر برسانیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ۱۷۲ کیلومتر باند دوم در دستور کار است ، افزود : در یک ماه اخیر مجوز مناقصه ۱۰۸ کیلومتر با اعتبار ۳۵۷ میلیارد تومان اخذ شده است و به زودی پیمانکار پروژه انتخاب خواهد شد .

    داعی با اشاره به اینکه مطالعات ۱۹۰ کیلومتر باند دوم در دست اقدام است ، گفت : مجوز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کمک دولتی (ماده ۵۶) از بانک مرکزی (بانک عامل مسکن) برای پروژه بیرجند- قاین اخذ شده است . محور دیهوک - فردوس نیز مورد تاکید است که بدین منظور مجوز سازمان برنامه و بودجه اخذ و فراخوان مشارکت آن به زودی در روزنامه ها درج خواهد شد تا در بحث این محور هم مجوز ماده ۵۶ آن صادر شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود : برای محور طبس - بشرویه و محور سربیشه - ماهیرود نیز اخذ مجوز ماده ۵۶ در دستور کار قرار دارد . همچنین در سال ۹۸ مبلغ دو میلیون یورو اعتبارات از محل شورای امنیت ملی اخذ شد . در خصوص راه آهن نیز در سال ۹۸  جهت قطعه بیرجند به یونسی ۴۰۰۰ میلیارد تومان فاینانس داخلی تشکیل شد کنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت و مصوبه هیات دولت صادر و ۷۰۰ میلیون یورو جهت راه آهن زاهدان به بیرجند اخذ شد .

    داعی درخصوص قطعه ۱۶ پروژه ریلی استان گفت : در تاریخ ۱۵مهر ۹۸ اولین پروژه ریلی استان که آرزوی دیرینه مردم بود در سفر معاون اول رییس جمهور آغاز شد که هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان دارد علاوه براین آنتنی فردوس نیز بطول ۷۲ کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است .

    وی اشاره ای هم به استفاده از ماده ۲۳ برای دو محور بشرویه سه راهی بشرویه و فردوس و انجام مطالعات برای محور خور سه راهی راهداران دیهوک طبس داشت و افزود : در موضوع جاده برون مرزی ماهیرود که مورد تاکید استاندار محترم هم است و سعی در اتمام دو بانده سازی محور داریم که در اینصورت حدود ۴۰۰ کیلومتر این مسیر به کابل در افغانستان کوتاهتر می شود که پیمانکار در ۳۰ کیلومتر مسیر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مشغول به کار است .

    ایشان در پایان اشاره ای هم به این موضوع داشت که خراسان جنوبی بعنوان پایین ترین نرخ بیکاری در کشور معرفی شده که مهمترین عامل این امر افزایش اعتبارات بود که مجموع قراردادهای حوزه راهسازی در استان حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰۲۰ اشتغال مستقیم و بالغ بر ۱۰ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است .




    مطالب مرتبط

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    نظرات کاربران