در حال بارگذاری ...

اصلاح کیفی روکش آسفالت ۳۳۴ کیلومتر راه‌ در شمال سیستان و بلوچستان طی سال ۹۸

به‌دنبال ابلاغ طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور از ابتدای امسال ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران و اکیپ‌های راهسازی و راهداری این امر را بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات روکش آسفالت ۳۳۴ کیلومتر از محورهای این استان در سال گذشته خبر داد .

ایوب کرد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت راه‌های شمال این استان پرداخت و با اشاره به اینکه مجموع راه‌های تحت پوشش این اداره‌کل بیش از ۱۱ هزار کیلومتر و راه‌های شریانی هزار و ۵۸۲ کیلومتر است ، گفت : از مجموع راه‌های شمال سیستان و بلوچستان ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه ، ۸۲۴ کیلومتر راه اصلی ، هزار و ۵۹۷ کیلومتر راه فرعی و ۸ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

کرد ، بهسازی و ارتقاء زیرساخت‌های جاده‌ای را از موثرترین راهکارهای رونق صنعت حمل و نقل خواند و افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان به‌منظور فراهم کردن زمینه تردد روان و ایمن کاربران جاده ، با انجام مطالعات و بررسی‌های لازم ، اجرای طرح‌های روکش آسفالت را با در نظر گرفتن حداکثر کارایی فنی و اقتصادی مورد توجه قرار داده است ؛ به‌طوری‌که در سال گذشته این عملیات در افزون بر ۱۱۵ کیلومتر جاده به‌صورت امانی و ۲۱۹ کیلومتر دیگر به‌صورت پیمانی اجرا شده است .

او با اشاره به اصلاح رویه آسفالت ۳۳۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد : به‌دنبال ابلاغ طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور از ابتدای امسال ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران و اکیپ‌های راهسازی و راهداری این امر را بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار داده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان همچنین از اجرای عملیات خط‌کشید و هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد : هزار و ۶۵۰ کیلومتر از این میزان خط‌کشی به‌صورت پیمانی و ۴۵۰ کیلومتر نیز امانی و با استفاده از توان دو اکیپ خط‌کشی فعال این اداره کل ، انجام شده است .

او با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت : راه‌اندازی اکیپ‌های امانی خط‌کشی از جمله اقداماتی است که به این منظور انجام داده‌ایم ؛ اقدامی که صرفه‌جویی ۳۰ درصدی را در اجرای پروژه‌های خط‌کشی محورها در پی داشته است .

ایوب کرد ، بازسازی چهار هزار و ۵۰۰ متر از صفحات گاردریل ، اجرای ۱۷ کیلومتر نیوجرسی و ۱۲ کیلومتر گاردریل ، نصب ۸۵۰ مترمربع انواع تابلوهای اطلاعاتی و راهنمایی و تکمیل روشنایی ۱۸ کیلومتر از محورها را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد .

او همچنین با اشاره به رفع ۱۴ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی نیمه شمالی استان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال گفت : از مجموع ۲۵ نقطه پرتصادف ابلاغی به این اداره‌کل ، ۱۴ نقطه در سال گذشته رفع و اصلاح شد و عملیات اصلاح پنج نقطه دیگر نیز در حال انجام است ؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این نقاط تا پایان تابستان سال جاری اصلاح خواهند شد .

کرد در بخش دیگری از این گفت‌وگو از بازسازی کامل ۳۲ و تعمیر ۱۸۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود : تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات مذکور صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته است؛ در صورتی‌که اگر قرار بود دستگاه‌های جدید خریداری شود بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باید هزینه می‌شد ؛ آن هم در صورتی‌ که مشابه دستگاه در بازار وجود داشته باشد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ، بازسازی کامل چهار دستگاه بولدوزر ، پنج دستگاه بیل مکانیکی ، هفت دستگاه لودر ، چهار دستگاه گریدر ، دو دستگاه غلتک ، چهار دستگاه کمرشکن و چهار دستگاه کامیون را از اقدامات شاخص این اداره کل با استفاده از توان و ظرفیت نیروهای متخصص بومی ذکر کرد که ضمن رونق اشتغال در صنعت راهداری و حمل و نقل منجر به صرفه‌جویی اقتصادی قابل‌توجهی نیز شده است .




مطالب مرتبط

با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

|

اطلاع‌رسانی به‌موقع و همراهی رسانه‌ها باعث مدیریت سفر و ترافیک در راه‌های استان شد و سفرهای شبانه هم به‌طور محسوس کاهش یافت . با توجه به آمادگی اولیه و رصد گزارش‌های هواشناسی همزمان با شروع بارش‌ها از شنبه هفته گذشته عملیات برف‌روبی راه‌های استان شروع شد و با توجه به حجم ...

|

با تکمیل آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر ، شاخص آسفالت راه‌های روستایی در است استان به ۹۸ درصد رسید که از متوسط کشوری ۱۵ درصد بالاتر است .

|

بر اثر بارش سنگین برف ، ۵۰۰ محور روستایی مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شدند و در حال حاضر فقط دو محور روستایی در استان اردبیل مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند از اجرای عملیات فوگسیل در محور القورات خبر داد .

|

نظرات کاربران