در حال بارگذاری ...

صرفه جویی های حمل و نقل ریلی نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی

قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام های اساسی برداشته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : صرفه جویی های حمل و نقل ریلی ، نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی با استفاده از امکانات موجود در شرکت راه آهن است .

سعید رسولی در آستانه روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف در نشست با رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تاکید کرد : ارتقا بهره وری با استفاده از امکانات اولویت اول ما در شرکت راه‌آهن است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به مردم شریف ایران خدمتگذاری کنیم . تمام تلاش ما در شرکت راه آهن آماده کردن تمام ساز و کارهای شاخص های ارتقا بهره وری با استفاده از روشهای علمی است تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم .

رسولی با بیان اینکه باید با یک نگاه بهره ورانه ، بهره وری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود ، گفت : تخصیص منابع و توزیع مناسب آن همراه با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین اقدامات ما در راستای استقرار بیشتر نظام مدیریت بهره وری در صنعت حمل ونقل ریلی است . یک قطار با حمل بار از بنادر معادل ۱۶۰ کامیون و یا تریلی بار حمل می کند و این نشان می دهد که حمل بار با ناوگان حمل و نقل ریلی چه مقدار در مصرف سوخت صرفه جویی دارد و این صرفه جویی یک به شش ذخیره مهمی برای آیندگان است .

معاون وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد : قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام های اساسی برداشته است . هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار در کشور به ۱۰ تا ۱۲ درصد رسیده است و تمام تلاش ما این است با افزایش سهم خود در جابجایی بار در کشور بتوانیم بهره‌وری را در بخش حمل و نقل ریلی کشور به خوبی عملیاتی کنیم .

مدیرعامل راه آهن اظهار داشت : بر اساس آمارهای سال ۹۷ روزانه به طور متوسط ۶۴۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این شهر و عصر همان روز از تهران خارج می‌شوند در حالی که با وجود خطوط ریلی در حاشیه تهران و امکان تولید قطار در کشور ، توسعه ناوگان ریلی صرفه‌جویی های بزرگی را در اقتصاد ملی به وجود می آورد . هر چند که تمام ابزارهای قانونی و دستورالعمل های مربوطه برای ارتقای بهره‌وری در کشور وجود دارد، اما تا زمانی که این مساله به فرهنگ عمومی تبدیل نشود ، نتایج مناسبی به دست نخواهد آمد .

رسولی یادآور شد : با توجه به فعالیت ۱۲ کارگروه تخصصی بهره وری تمام تلاش ما در شرکت راه آهن این است که با برگزاری آموزش‌های علمی و با اجرای برنامه‌های مهم ، امسال بتوانیم شاخص های ارتقاء بهره‌وری را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خوبی عملیاتی کنیم .

شایان ذکر است ، در پایان این مراسم از اقدامات چهار کارگروه تخصصی بهره وری و از خدمات چهار نفر از کارشناسان شرکت راه آهن در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در راه‌آهن در سال ۹۸ با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

|

نظرات کاربران