در حال بارگذاری ...
  • صرفه جویی های حمل و نقل ریلی نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی

    قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام های اساسی برداشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : صرفه جویی های حمل و نقل ریلی ، نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی با استفاده از امکانات موجود در شرکت راه آهن است .

    سعید رسولی در آستانه روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف در نشست با رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تاکید کرد : ارتقا بهره وری با استفاده از امکانات اولویت اول ما در شرکت راه‌آهن است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به مردم شریف ایران خدمتگذاری کنیم . تمام تلاش ما در شرکت راه آهن آماده کردن تمام ساز و کارهای شاخص های ارتقا بهره وری با استفاده از روشهای علمی است تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم .

    رسولی با بیان اینکه باید با یک نگاه بهره ورانه ، بهره وری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود ، گفت : تخصیص منابع و توزیع مناسب آن همراه با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین اقدامات ما در راستای استقرار بیشتر نظام مدیریت بهره وری در صنعت حمل ونقل ریلی است . یک قطار با حمل بار از بنادر معادل ۱۶۰ کامیون و یا تریلی بار حمل می کند و این نشان می دهد که حمل بار با ناوگان حمل و نقل ریلی چه مقدار در مصرف سوخت صرفه جویی دارد و این صرفه جویی یک به شش ذخیره مهمی برای آیندگان است .

    معاون وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد : قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام های اساسی برداشته است . هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار در کشور به ۱۰ تا ۱۲ درصد رسیده است و تمام تلاش ما این است با افزایش سهم خود در جابجایی بار در کشور بتوانیم بهره‌وری را در بخش حمل و نقل ریلی کشور به خوبی عملیاتی کنیم .

    مدیرعامل راه آهن اظهار داشت : بر اساس آمارهای سال ۹۷ روزانه به طور متوسط ۶۴۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این شهر و عصر همان روز از تهران خارج می‌شوند در حالی که با وجود خطوط ریلی در حاشیه تهران و امکان تولید قطار در کشور ، توسعه ناوگان ریلی صرفه‌جویی های بزرگی را در اقتصاد ملی به وجود می آورد . هر چند که تمام ابزارهای قانونی و دستورالعمل های مربوطه برای ارتقای بهره‌وری در کشور وجود دارد، اما تا زمانی که این مساله به فرهنگ عمومی تبدیل نشود ، نتایج مناسبی به دست نخواهد آمد .

    رسولی یادآور شد : با توجه به فعالیت ۱۲ کارگروه تخصصی بهره وری تمام تلاش ما در شرکت راه آهن این است که با برگزاری آموزش‌های علمی و با اجرای برنامه‌های مهم ، امسال بتوانیم شاخص های ارتقاء بهره‌وری را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خوبی عملیاتی کنیم .

    شایان ذکر است ، در پایان این مراسم از اقدامات چهار کارگروه تخصصی بهره وری و از خدمات چهار نفر از کارشناسان شرکت راه آهن در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در راه‌آهن در سال ۹۸ با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد .




    مطالب مرتبط

    استقبال اتحادیه بین المللی راه آهن ها از رویداد سه‌شنبه‌های ریلی در شرکت راه آهن

    استقبال اتحادیه بین المللی راه آهن ها از رویداد سه‌شنبه‌های ریلی در شرکت راه آهن

    برای اینکه درک بهتری از شیوه های جدید صورت بگیرد و از این روش ها ، استفاده عملیاتی شود باید تحلیل فنی و اقتصادی از روش های مختلف صورت بگیرد تا تصمیم گیرندگان با دید عمیق تری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند .

    |

    لزوم سرعت‌بخشی به احداث قطار حومه‌ای غرب استان تهران

    لزوم سرعت‌بخشی به احداث قطار حومه‌ای غرب استان تهران

    طرح مطالعات اولیه قطار حومه ای تهران ، قدس ، شهریار ، اندیشه و ملارد جهت اخذ سرمایه گذار ارائه شده است . این طرح شامل ۱۸ کیلومتر خط جدید و ۲۳ کیلومتر خط موجود تا ایستگاه ملکی و در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر است که فرمانداری ها و شهرداری های این مسیر آمادگی برای همکاری لازم جهت ...

    |

    کاهش ترافیک جاده های شمال با افزایش سرعت قطارها

    کاهش ترافیک جاده های شمال با افزایش سرعت قطارها

    در محور شمال تهران - فیروزکوه - ساری ، قطار با تک لکوموتیو اعزام می شود و در ایستگاه ها فیروزکوه و پل سفید اتصال و انفصال لکوموتیو دوم انجام می شود که این کار در کنار آنکه زمان قابل توجهی لازم دارد هزینه بر است و در واقع متوسط زمان سیر قطارها را افزایش می دهد و این برای مسافر هم ...

    |

    ارتقا بهره وری ، استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه ها از اولویت های اصلی راه آهن

    ارتقا بهره وری ، استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه ها از اولویت های اصلی راه آهن

    تفکری در راه آهن جا افتاده است که نتیجه آن را در اداره راه آهن می بینیم . خوشبختانه تحقیقات کاربردی توانسته است نیاز امروز راه آهن را با توجه به سرمایه های موجود تامین کند .

    |

    راه‌آهن ایران در مسیر خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری و لوکوموتیو

    راه‌آهن ایران در مسیر خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری و لوکوموتیو

    ما نیازمند توسعه شبکه ریلی و بهره مند کردن کشور از قطارهای پرسرعت هستیم . امروز در دنیا همه کشورها به سمت قطارهای پرسرعت حرکت کرده‌اند و ما نیز نباید کوتاهی و غفلت داشته باشیم و ضرورت دارد تا به تکنولوژی روز و برتر دنیا برسیم .

    |

    نظرات کاربران