در حال بارگذاری ...
  • ⁣نقشه راه یاتا برای برون رفت از بحران کرونا

    نقشه راه یاتا شروع خوبی برای حمل و نقل هوایی است . زمان بندی بسیار مهم است . دولت ها اهمیت حمل و نقل هوایی را برای بهبود اقتصادی و اجتماعی کشور خوب درک می کنند و بسیاری از آنها قصد دارند تا در ماه های آینده به صورت مرحله ای مرزهای خود را باز کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یاتا اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن راهکارهای موقت و چند لایه برای ایمنی زیستی فرودگاه ها و پروازها با هدف تامین اطمینان دولتها و مسافران آمده است .

    نکات مهم این اطلاعیه در ادامه آمده است :

    پیش از پرواز :

    * یاتا به دولتها پیشنهاد می کند که داده های بهداشتی مسافران را قبل از پرواز جمع آوری کنند . سامانه های ویزای الکترونیکی می توانند الگوی خوبی برای دریافت این داده ها باشند .

    در فرودگاه مبداء :

    * محدودیت دسترسی به ساختمان پایانه ها برای کارمندان فرودگاه و شرکتهای هواپیمایی و مسافران .

    * غربالگری دما توسط کارمندان آموزش دیده در ورودی های فرودگاه .

    * مدیریت صف و رعایت فاصله گزاری اجتماعی در تمام مراحل فرودگاهی .

    * استفاده از ماسک برای کارکنان و پوشش مناسب صورت برای مسافران مطابق با مقررات محلی .

    * استفاده از گزینه های خودکار برای دریافت کارت پرواز و برگه بار همراه با هدف کاهش نقاط تماس و صف .

    * بازطراحی گیت های ورود با هدف کاهش تراکم جمعیت در مسیر پذیرش تا خروج از پایانه ها .

    * نظافت مناطقی که بیشتر لمس می شوند. استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست مطابق با مقررات محلی .

    در پرواز :

    * استفاده از ماسک برای همه مسافران و استفاده از ماسک غیر جراحی برای خدمه پروازی .

    * ساده سازی پذیرایی و استفاده از خوراکی های بسته بندی شده با هدف کاهش تعامل مسافران و خدمه .

    * پرهیز از تجمع در کابین . برای مثال ممنوعیت صف برای دستشویی .

    * نظافت و ضد عفونی کردن مکرر کابین .

    در فرودگاه مقصد :

    * غربالگری دما توسط کارمندان آموزش دیده .

    * رویه های خودکار برای کنترل گمرک از جمله استفاده از برنامه های تلفن همراه و فناوری های بیومتریک.

    * پردازش سریع تحویل چمدان ها با هدف کاهش ازدحام و صف .

    * ارایه اعلامیه های بهداشتی و توان ردیابی تماس مسافران با هدف کاهش خطر احتمالی انتقال ویروس با مسافران ورودی .

    یاتا تأکید می کند که این اقدامات موقتی است و در بررسی هایی که به تکرار انجام می شود ، قابلیت حذف و اضافه خواهند داشت . یاتا امیدوار است که این اقدامات تا تولید واکسن کرونا بتواند راهگشای افزایش پروازها باشد .

    آزمایش کرونا ویروس :

    یاتا در صورت دستیابی به نتایج مقیاس پذیر ، دقیق و سریع ، از آزمایش کرونا در شروع سفر پشتیبانی می کند . این مهم یک محیط مسافرتی استریل برای اطمینان به مسافران و دولت ها ایجاد می کند .

    گذرنامه های مصونیت پزشکی :

    یاتا از گذرنامه های مصونیت پزشکی برای جدا سازی مسافران سالم به شرط تایید جامعه پزشکی و دولت ها حمایت می کند .

    یاتا بار دیگر مخالفت خود را با فاصله گذاری داخل هواپیما و قرنطینه در هنگام ورود اعلام می کند :

    * عملیات ترکیبی غربالگری دما و توان ردیابی تماس در ورود و خروج از فرودگاه، خطر مسافرت های هوایی را کاهش می دهد .

    * با ماسک زدن در طول پرواز نیازی به رعایت فاصله گزاری داخل هواپیما و یا به عبارتی خالی ماندن صندلی وسط نیست . سیستم تهویه هوای داخل هواپیما مطابق با استانداردهای بیمارستانی عمل می کند .

    شناخت متقابل از اقدامات توافق شده جهانی برای از سرگیری سفرهای بین المللی و داخلی بسیار مهم است . یاتا از دولتها می خواهد که از کارگروه بازیابی حمل ونقل هوایی حمایت کنند . این کارگروه برای مقابله با کرونا ویروس در ایکائو تشکیل شده و وظیفه دارد تا استانداردهای جهانی در این خصوص را تهیه کند.

    نقشه راه یاتا شروع خوبی برای حمل و نقل هوایی است . زمان بندی بسیار مهم است . دولت ها اهمیت حمل و نقل هوایی را برای بهبود اقتصادی و اجتماعی کشور خوب درک می کنند و بسیاری از آنها قصد دارند تا در ماه های آینده به صورت مرحله ای مرزهای خود را باز کنند . ما فرصت کمی داریم تا در مورد استانداردهای اولیه توافق کنیم و از اتصال مجدد جهان پشتیبانی نماییم . این اقدامات با پیشرفت های فناوری و علوم پزشکی تغییر خواهد کرد . عنصر اساسی هماهنگی است .




    مطالب مرتبط

    پیگیری آموزش بروز برای کنترلرهای ترافیک هوایی برای حفظ جایگاه فعلی بدست آمده ، پیگیری جهت خرید و نصب سیمولاتور برج سه بعدی، ایجاد مسیرهای مستقیم و جذب نیروی متخصص در این حوزه از جمله برنامه های این اداره کل محسوب می شود .

    |

    طبق تعاریف موجود ، Old NOTAM به نوتامی اطلاق می شود که از زمان صدور آن به واسطه تمدید یا ماهیت دائمی بودن ، بیش از سه ماه سپری شده است ، ولیکن هنوز از بازه زمانی یکسال فراتر نرفته است و نیز Very Old NOTAMبه نوتامی اطلاق می شود که از زمان صدور آن بیش از یکسال گذشته است .

    |

    براساس استانداردهای بین‌المللی ایکائو "سند شماره 8071" دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌ها جهت اطمینان از عملکرد صحیح و دقت ناوبری باید به صورت دوره‌ای که معمولاً بمدت شش ماهه و یکساله است ، وارسی پروازی شود .

    |

    این سند مشتمل بر مثال های مختلف و روش های آموزشی ارتقای فرهنگ امنیت در پرسنل فرودگاهی ، شیوه برقراری ارتباطات و سیستم تشویق و سایر موارد است .

    |

    برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری بر اساس سند ۹۱۷ سازمان هواپیمایی کشوری (ایکائو) است که تمرین دور میزی و محدود پیش نیاز آن است .

    |

    نظرات کاربران