در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز تا پایان سال جاری

    با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و موافقت رئیس محترم جمهور دستور تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی را به منظور تکمیل راه‌آهن میانه - تبریز صادر شده که در صورت تامین به موقع مابقی اعتبار مورد نیاز این مسیر ریلی تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید از خط آهن بستان‌آباد - تبریز گفت :‌ با توجه به اهمیت این خط‌آهن در کریدور ریلی شرقی - غربی ، در صورت تخصیص اعتبار حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد .

    عباس خطیبی امروز در بازدید از راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز خبر داد : پیرو افتتاح و بهره برداری از راه‌آهن میانه – بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در آذر ماه سال گذشته انشاءالله مقرر است تا پایان سالجاری عملیات اجرایی این مسیر ریلی حدفاصل ایستگاه بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر تکمیل شود .

    وی با اشاره به اهمیت این مسیر ریلی در کریدور ترانزیت بین‌المللی شرقی - غربی اظهار داشت :‌ در همین راستا با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و موافقت رئیس محترم جمهور دستور تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی را به منظور تکمیل راه‌آهن میانه - تبریز صادر شده که در صورت تامین به موقع مابقی اعتبار مورد نیاز این مسیر ریلی تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید .

    خطیبی با تاکید بر اهمیت استان آذربایجان شرقی در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی گفت : از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند که راه‌آهن میانه - تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها اعلام کرد : تا کنون ۱۹۲۶۰ میلیارد ریال در طرح راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز هزینه شده و افزود : اعتبار مصوب سالجاری این پروژه نیز ۳۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و به منظور اتمام طرح تا ایستگاه خاوران ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

    وی در خصوص عملیات صورت گرفته در این پروژه توضیح داد و گفت : پیشرفت فیزیکی کل در این بخش حدود ۶۰ درصد است بطوریکه ‌در بخش زیرسازی ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و در بخش روسازی ۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده است و پیشرفت فیزیکی معادل ۱۲ درصد دارد .

    گفتنی است ایستگاه راه‌آهن خاوران در زمینی به وسعت ۸ هکتار در ابتدای شهر تبریز با سالن مسافر (ساختمان اصلی ایستگاه) به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و با مساحت کل ۹۸۰۰ متر مربع زیربنا به عنوان یک ایستگاه راه‌آهن مسافری برای شهر تبریز در حال احداث است .

    معماری ایستگاه با نگاه ویژه به فرش تبریز به عنوان نماد صنعت ، علم ، هنر و قدمت شهر شکل گرفته و برای رفاه حال مسافرین ایستگاه در دوطبقه به علاوه ۴۲۰۰ متر مربع سایه بان با دو سکوی مسافری تجهیز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

    |

    تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

    |

    تیم کنترل کیفی خاص بتن پل سارای علاوه بر تولید بتن با مقاومت بالا و به دست آوردن مقاومت سریع متناسب با شیوه اجرا با شناسایی و اعلام پتانسیل واکنش قلیایی بالای مصالح مورد استفاده از بستر رود قزل اوزن نقش کلیدی در اصلاح موضوع و چاره اندیشی مناسب در بتن‌های مورد مصرف در این پل و ...

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران