در حال بارگذاری ...

کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی درون و برون شهری از اول خرداد

این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی درون و برون شهری از اول خرداد ، گفت : سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری حداقل ۸۰۰ لیتر و حداکثر ۳ هزار لیتر است .

فرامرز مداح اظهار داشت : سیستم توزیع سوخت طبق پیمایش و بر مبنای میزان حرکت وسیله نقلیه و کارایی آن تخصیص می‌یابد، اما معمولا زمانی لازم داریم تا در طول این دوره به خودروهای فعال سهمیه سوخت پایه هم بدهیم . با توجه به این که شرایط دریافت باربرگ توسط ناوگان کامیونی درون شهری مناسب شده است و وزارت کشور نیز در این حوزه به خوبی عمل کرده است و از سوی دیگر در بخش ناوگان کامیونی برون شهری استفاده از بارنامه که از مدت‌ها قبل انجام می‌شد به خوبی در حال انجام است ، بنابراین استفاده از سهمیه سوخت پایه ، توجیهی ندارد و باید این سهمیه گازوئیل به تدریج کاهش یابد .

کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت : برای تشویق راننده‌ها در گرفتن باربرگ (برای کامیون‌های درون شهری) و بارنامه (برای کامیون‌های برون شهری) کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است .

سهمیه پیمایشی سوخت بیشتر از سهمیه پایه است

مداح تأکید کرد : این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است .

وی با بیان این که نداشتن باربرگ و بارنامه خلاف قانون است ، گفت : وقتی بار توسط ناوگان کامیونی درون و برون شهری جابه جا می‌شود، ضرورت دارد باربرگ و بارنامه اخذ شود .

کاهش ۱۰ درصد سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : در این راستا از ابتدای خرداد ماه کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز می‌شود و این روند به تدریج ادامه می‌یابد، اما سهمیه‌های پایه به صورت ناگهانی کاهش نمی‌یابد.

سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری بین ۸۰۰ لیتر و ۳ هزار لیتر است

مداح با بیان این که ناوگان کامیونی ظرفیت‌های مختلف بین ۶ تا ۱۰ تن ،‌ ۱۰ تا ۲۵ تن و ۵۰ تن به بالا دارند ، افزود : هر سهمیه پایه‌ای که این ناوگان دریافت می‌کنند ۱۰ درصد آن کاهش می‌یابد . حداقل سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری ۸۰۰ لیتر و حداکثر ۳ هزار لیتر است .

کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که به تدریج به سمت صفر شدن سهمیه پایه سوخت ناوگان پیش می‌رویم ، گفت : کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند چون سهمیه سوخت پیمایشی دریافت می‌کنند، بنابراین اگر این سهمیه سوخت پایه صفر هم شود ، مشکلی نخواهند داشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران