در حال بارگذاری ...

فعالیت ۳۵۰ کارگاه عمرانی در طرح سراسری ارتقا کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور

بر اساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی ، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی کشور نیاز به بهسازی روکش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لکه گیری و روکش موضعی شود . همچنین ۳۵ درصد نیاز به روکش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۳۵۰ کارگاه عمرانی مربوط به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور خبر داد و گفت :‌ این طرح در راستای دستیابی به پنج هدف اصلی تعریف شده است .

محمد اسلامی با اشاره به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور اظهار داشت : در حال حاضر طول شبکه را‌ه‌های کشور حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها بوده که حدود ۳۴ هزار کیلومتر از آن را شریان‌های حیاتی کشور تشکیل می‌دهند .

وی افزود : بر اساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی ، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی کشور نیاز به بهسازی روکش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لکه گیری و روکش موضعی شود . همچنین ۳۵ درصد نیاز به روکش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : با عنایت به محدودیت منابع مالی و اعتباری از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد افزایشی و غیرقابل کنترل خرابی رویه محورها و در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کارگیری روش‌های زود بازده و کم هزینه با رویکرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش‌های حفاظتی از قبیل میکروسرفیسینگ ،‌ چیپ‌سیل ، فوگ سیل و ... را در سال جاری در دستور کار قرار داده است . اگر چه توسعه و گسترش شبکه راه‌ها یکی از شاخص‌های اساسی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود اما لازمه بهره گیری از پتانسیل راه‌های موجود ، حفظ و نگهداری از آنهاست .

وزیر راه و شهرسازی اهداف نگهداری از راه‌های کشور را حفظ و حراست از سرمایه گذاری‌های کلان گذشته و سرمایه‌های امروز ، ‌افزایش دارایی های سرمایه ای از طریق بهینه سازی راه‌های موجود ،‌ تسهیل تردد وسائط نقلیه و برقراری ارتباط جاده‌ای مستمر و ایمن ،‌ تامین ایمنی عبور و مرور ، تقلیل زمان و هزینه سفر و کاهش استهلاک وسائط نقلیه و کاهش مصرف سوخت برشمرد .

اسلامی با بیان این که «مدیریت کلان و سیاست گذاری این وظیفه خطیر در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است» ، یادآور شد : بدنه اجرایی این سازمان آمادگی دارند تا با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان با تجربه و کارآمد و استفاده از دانش روز در این حوزه ، زمینه اجرای یک راهداری نوین و به دنبال آن ایجاد جاده هایی ایمن برای کاربران جاده ای را در کشور تحقق بخشند .




مطالب مرتبط

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر ۷ طرح لکه‌گیری ، بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی استان قزوین را نیز با اعتبار ۲۴۷۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد کرد .

|

در استان گلستان همانند کل کشور کارگاه بزرگ عمرانی فعال ست و پروژه های بزرگی در این استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است . یکی از این پروژه ها بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا می باشد که از مطالبات جدی مردم و جزو مصوبات سفر قبلی ریاست محترم جمهور بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان البرز ، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه ...

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

|

نظرات کاربران