در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر برخورد قاطع با متخلفین و مسببین حوادث ریلی

    از این پس در صورت وقوع سانحه ، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود ، سلب خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر عامل راه آهن در جلسه فوق العاده ستاد ارتقا ایمنی گفت : ایمنی نشان راه آهن است و همه همکاران بایستی با رعایت نظم و مقررات ، به حفظ و ارتقاء ایمنی در راه آهن کمک کنند .

    سعید رسولی در این جلسه که با حضور معاونین ، مدیران ستادی و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اهمیت موضوع ایمنی اظهار داشت : حتی سهل‌انگاری های کوچک هم موجب بروز خطر و خدشه دار شدن نام راه آهن خواهد شد .

    وی با بیان اینکه با همت بلند کارکنان شریف و تلاش های ارزشمند شرکت ها و فعالان حوزه ریلی ، راه آهن اکنون روی موج موفقیت قرار گرفته است و با تلاش بیشتر ارتقاء بهره وری بیشتر خواهد شد گفت : مسئولیت پذیری و نظم و انضباط ، پایه هر کاری است و موجب پیشرفت امور خواهد شد . سال گذشته آرامش و رونق در صنعت ریلی و کارخانجات تولید ناوگان ریلی به وجود آمد و امیدواریم با تکیه بر دانش ، تخصص موجود در داخل و همدلی و همتی که در خانواده بزرگ راه آهن وجود دارد امسال شاهد جهش تولید و جهش کمی و کیفی در فعالیتهای حوزه حمل و نقل ریلی باشیم .

    به گفته رسولی ؛ بیان عملکرد و موفقیت های هر بخش ، موجب دلگرمی مردم و نیز بالاتر رفتن سطح خدمات رسانی در راه آهن از طریق افزایش روحیه همکاران خواهد شد . راه‌آهن ، سرمایه عظیم این کشور است که باید با دلسوزی ، نظم و اقدام بهره ور ، از این سرمایه برای خدمت به مردم حداکثر استفاده را بکنیم . ایمنی محصول یک تفکر و نگاه و نیازمند کار تیمی است .

    وی ضمن تاکید بر لزوم تقدیر و تشکر از همکاران متعهدی که موجب ارتقاء ایمنی می شوند و به موقع مخاطرات را شناسایی و از بروز سوانح پیشگیری می کنند بر برخورد قاطع با متخلفین و مسببین حوادث ریلی تاکید و تصریح کرد : از این پس در صورت وقوع سانحه ، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود ، سلب خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، خواستار رعایت نظم و قاطعیت در رسیدگی فوری به موضوعات ایمنی شد و از کارشناسان و مدیران خواست تا زوایای پنهان مخاطرات را شناسایی و برطرف کنند .

    حسین عاشوری قائم مقام راه آهن نیز در این جلسه گفت : موضوع ایمنی در هر حوزه‌ای مهم است ولی در راه آهن اهمیت بیشتری دارد زیرا همه افراد از مقامات بلند پایه کشوری گرفته تا مردم عادی ، از صنعت حمل و نقل ریلی ، انتظار ایمنی و امنیت در سفر را دارند و این مسئولیت ما را در توجه به مسئله ایمنی بیش از پیش می کند .

    وی بر نظارت بیشتر بر تعمیرات واگن ها و بالا رفتن دقت عمل پست های بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها تاکید و اظهار امیدواری کرد با پیش بینی تمهیدات لازم تلاش کنیم تا تعداد سوانح ریلی به صفر برسد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران