در حال بارگذاری ...
  • رایزنی در خصوص امکان فعالیت هوانوردی عمومی در فرودگاه سرخس

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری شهرستان سرخس طی نشستی مشترک برای امکان برقراری فعالیت ایرتاکسی در فرودگاه سرخس رایزنی و تبادل نظر کردند .

    در نشست مشترک محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی و احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری شهرستان سرخس ، موضوع و شرایط برقراری پروازهایی با ظرفیت محدود (کمتر از چهار نفر توسط ایرتاکسی ها) در فرودگاه سرخس که از درخواست های مهم مسئولان منطقه آزاد شهرستان است؛ از زوایای مختلف مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت .

    امانی بنی در این جلسه ضمن تایید و تصریح سیاست های بنیادین و رویکرد جدید شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای اشاعه فعالیت های هوانوردی عمومی ، پروازهای غیر برنامه یی در مسیر کوتاه یا ایرتاکسی ، پروازهای چارتر خصوصی ، پروازهای گردشگری هوایی ، پروازهای پست هوایی و پروازهای ویژه با هواپیماهای خاص مانند آمبولانس هوایی ، اطفای حریق هوایی ، دیده بانی هوایی ، کنترل خطوط انرژی و همچنین هواپیماهای وارسی پرواز ، گفت : امیدواریم با برنامه ریزی های مدون و کارشناسانه ، این شرایط در شهرستان و فرودگاه آن منطقه فراهم شود .

    گفتنی است ؛ به زعم مسوولان شهرستان سرخس این درخواست با هدف اشاعه فرهنگ هوانوردی عمومی و تسهیل فعالیت های عملیاتی تجاری و غیرتجاری و سایر فعالیت های مرتبط با زنجیره تامین هوانوردی عمومی در فرودگاه و با هدف افزایش ضریب اشتغال ، افزایش ترافیک هوایی و حیات اقتصادی فرودگاه سرخس مطرح شده است که بر توسعه منطقه ای و تاثیرگذاری مستقیم بر سایر صنایع موثر خواهد بود .

    گفتنی است ؛ معاون امور شرکت ها و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و رییس مرکز وارسی و خدمات هوایی شعبه مشهد نیز در این جلسه حاضر بودند و به بیان نظرات و راهکارهای مورد نظر پرداختند .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران