در حال بارگذاری ...
  • تهیه سیستم های نوین مخابراتی فرودگاه ها در اولویت برنامه های شرکت فرودگاه ها

    اهمیت حوزه های اطلاعات هوانوردی و مخابرات بر متخصصان صنعت هوانوردی پوشیده نیست . با توجه به رویکرد ایکائو در انتقال از سرویس های ناوبری سنتی به سرویس های ناوبری مبتنی بر عملکرد ، لزوم ایجاد زیرساخت های ارتباطی و سیستم های نوین در این حوزه اجتناب ناپذیر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روزهای جهانی مخابرات هواپیمایی ، اطلاعات هوانوردی و روز ملی روابط عمومی و ارتباطات از برنامه ریزی برای برای تامین سیستم های AIS و AMHS به عنوان اولویت اصلی خبر داد .

    سیاوش امیرمکری ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این مراسم که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور اعضای هیات مدیره ، معاون عملیات هوانوردی ، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی ، مدیر روابط عمومی و مدیران کل فرودگاه های کشور برگزار شد ، عنوان کرد : این مراسم با سه مناسبت مهم ۱۵ می ، روز جهانی اطلاعات هوانوردی ، ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و ۱۷ می روز جهانی مخابرات هواپیمایی همراه است.

    وی ضمن قدردانی از تلاش های فعالان این سه حوزه گفت : اهمیت حوزه های اطلاعات هوانوردی و مخابرات بر متخصصان صنعت هوانوردی پوشیده نیست . با توجه به رویکرد ایکائو در انتقال از سرویس های ناوبری سنتی به سرویس های ناوبری مبتنی بر عملکرد ، لزوم ایجاد زیرساخت های ارتباطی و سیستم های نوین در این حوزه اجتناب ناپذیر است .

    امیرمکری افزود : طی سال های گذشته برای تهیه سیستم های AIS و AMHS قرارداد منعقد شد و بخشی از تجهیزات نیز به کشور ارسال شد ولی پیمانکار به وعده خود عمل نکرد . در عین حال همکاران حوزه  عملیات هوانوردی با بررسی های بعمل آمده و شناسایی پیمانکاران، تامین این تجهیزات را در دستور کار قرار داده و این پروژه در اولویت قرار گرفته است .

    وی با بیان اینکه در سال های گذشته با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص منابع به حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در ستاد و فرودگاه ها ، زیرساخت های اساسی تامین شده است ، گفت : امروز شاهد افتتاح مرکز عملیات شبکه در دیتا سنتر بودیم و امیدواریم در سال های آتی بتوانیم نتایج برنامه ریزی ها و تخصیص منابع را در بخش های مختلف هوانوردی در استفاده از امکانات برای ارایه خدمات امن و ایمن هوانوردی و ارتقای خدمات فرودگاهی را شاهد باشیم.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به نامگذاری ۲۷ اردیبهشت از سال ۸۵ به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی هدف از این نامگذاری را برجسته سازی فعالیت روابط عمومی در افکار عمومی و توجه بیشتر مدیران و مسوولان ارشد به روابط عمومی عنوان کرد و گفت : در یک سال اخیر اقدامات خوبی در روابط عمومی شرکت انجام شده که مهمترین آن انعکاس اقدامات شرکت و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف ، اطلاع رسانی و طرح دیدگاه های شرکت و سازمان های مرتبط و نیز معرفی دستاوردهای مهم شرکت بوده است .

    وی تاکید کرد : در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا لازم است روابط عمومی ستاد و فرودگاه ها به انعکاس آثار این اتفاق و شرایط ایجاد شده در صنعت هوانوردی بپردازند تا همکاران نیز انتظارات خود را متناسب با شرایط شرکت تنظیم کنند . به زودی شاهد گذر از شرایط فعلی و بازگشت به شرایط پیش از کرونا باشیم و بتوانیم کندی و توقف های ایجاد شده دراجرای پروژه ها را جبران کنیم .

    رشد سه درصدی تبادل اطلاعات هوانوردی

    در این جلسه همچنین ، محمد امیرانی ، معاون عملیات هوانوردی در سخنانی به ارایه گزارشی از مهمترین فعالیت های انجام شده در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و اداره مدیریت اطلاعات هوانوردی پرداخت و گفت : با وجود مشکلات و موانع ، کارکنان این حوزه ها بر اساس جدول تعیین شده کار کردند و جلسه های مختلفی را برای اتمام پروژه های نیمه تمام برگزار کردند. برای اجرای پروژه پذیرش اشتراکی مسافر (کاپس) لایسنس هایی خریداری شده ولی هنوز نصب نشده اند و باید برای نصب و بهره برداری آنها اقدام شود .

    وی ادامه داد: قرارداد مربوط منعقد شده و به زودی این سامانه در دو فرودگاه نصب می شود و برای دریافت آمار مسافران تمام فرودگاه ها با کمک سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای بالادستی در الزام شرکت های هواپیمایی در ارایه اطلاعات موردنیاز برنامه ریزی کرده ایم .

    امیرانی همچنین به انعقاد قرارداد با یک شرکت صاحب نظر در حوزه تهدیدهای سایبری اشاره کرد و افزود : با انعقاد قرارداد با این شرکت مراکز SOC را برای امنیت و پایش اطلاعات گسترش داده ایم و اکنون تعداد تهدیدها شناسایی و از آنها جلوگیری شده است .

    وی به ارائه اینترنت امن به ستاد و فرودگاه ها نیز اشاره کرد و گفت : هر اپلیکیشن و نرم افزار قبل از اجرا باید در قالب چارچوب خاصی قرار گیرد و نظارت کاملی در این زمینه انجام می شود .

    امیرانی با اشاره به رشد سه درصدی تبادل اطلاعات هوانوردی در یک سال اخیر افزود : اولویت اصلی ما راه اندازی سیستم AMHS است که امیدواریم به زودی محقق شود .

    معاون عملیات هوانوردی همچنین به خرید و تهیه سامانه AIS اطلاعات هوانوردی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، این سامانه به زودی نصب و بهره برداری شود .

    بهره برداری سامانه جامع مدیریت ایمنی در سال جاری

    در این جلسه همچنین مجید یارندی ، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در سخنانی اولویت نخست این اداره کل را تامین امنیت شبکه عنوان کرد و گفت : روالی برای نصب هر اپلیکیشن و نرم افزار قایل شده ایم و هیچ نرم افزاری بدون مشاوره نصب نمی شود . همچنین از هیچ شرکتی بدون داشتن گواهینامه میزبانی نمی کنیم .

    وی همچنین به فعال شدن کمیته دولت الکترونیک با برگزاری ۵۵ ساعت جلسه کارشناسی در ستاد و ادارات کل برای جبران عقب ماندگی دو دوره سه ساله اشاره کرد و افزود : فرودگاه ها مجهز به دستگاه تشخیص چهره برای حضور و غیاب شده اند .

    یارندی به تجهیز شرکت به سامانه بودجه ریزی نیز اشاره کرد و گفت : امسال شاهد بهره برداری از سامانه جامع مدیریت ایمنی خواهیم بود . همچنین سامانه جامع بازرگانی را برای برطرف کردن اشکال های موجود در دریافت اطلاعات عوارض فرودگاهی و هوانوردی دیگر اقدام این اداره کل است .

    مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی از برنامه ریزی برای پیاده سازی کانسپت سوئیم بر مبنای بلاک های ASBU در حوزه عملیات هوانوردی و نیز هوشمندسازی فرودگاه ها و پیاده سازی سامانه ACDN عنوان کرد .

    ارتباط گسترده با رسانه ها و راه اندازی واحد صداوسیما

    در این مراسم همچنین ، عباس مسیبی ، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی به انتشار اخبار فرودگاه ها و ستاد در بزرگترین خبرگزاری ها به عنوان خبر دست اول و بازتاب گسترده اخبار اشاره کرد و گفت : یکی از اقدامات خوب انجام شده راه اندازی واحد ارتباط با رسانه با هدف انتشار اخبار مهم در رسانه ها و نیز راه اندازی واحد صداوسیما برای انعکاس تصویری اخبار بود .

    وی همچنین به برگزاری دوره های آموزش هوانوردی با حضور خبرنگاران این حوزه در راستای افزایش تعامل با رسانه ها و آشنایی هرچه بیشتر خبرنگاران با مباحث تخصصی هوانوردی و فرودگاهی برای نخستین بار اشاره کرد و افزود : در هشت ماه اخیر ۲۳۰ خبر تولیدی را در اختیار رسانه ها قرار داده ایم و نیز ۶۰۰۰ رکورد خبری داشته ایم .

    مسیبی همچنین به راه اندازی پنل پیامکی با ۱۰ هزار شماره تلفن از وزارت راه و شهرسازی ، شرکت ، نمایندگان مجلس ، شرکت های هواپیمایی و مدیران و کارکنان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت : در حوزه سمعی و بصری ۲۱۴ مورد مراسم برگزار و پوشش صوتی و تصویری داده شده است . همچنین ۱۵۰ مورد فیلمبرداری ، تهیه و تدوین ۱۸۵ کلیپ با خروجی ۵۳۵ دقیقه ، طراحی ۴۱۵ پوستر ، بروشور ، اینفوگرافی و ... در پورتال و شبکه های اجتماعی شرکت و ارسال ۴۷۰ مورد گزارش صوتی و تصویری و کلیپ در پورتال و ارسال لینک آن به شبکه های اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست .

    وی اظهار داشت : اکنون ۷۰۰۰ عضو در اینستاگرام و ۴۵۰۰ عضو در کانال شرکت داریم و واحد سمعی و بصری ۳۴ هزار فیلم و عکس را ذخیره سازی کرده است . ۱۷۰۸ مطلب شامل خبر و گزارش در پورتال درج شده و ۱۰۲ پست عکس و فیلم و دو مراسم لایو نیز در اینستاگرام منتشر شده است .

    مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها تغییر ظاهری پورتال در راستای سبک سازی آن را از دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: در این راستا دسترسی به گالری فیلم در صفحه اصلی و پورتال های فرودگاهی فراهم شده است .

    وی با اشاره به کمبود بودجه روابط عمومی در فرودگاه های کشور از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای صرفه جویی در هزینه ها خبر داد .

    مسیبی در پایان ضمن تاکید بر کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز در این حوزه درخواست کرد که بودجه خاصی برای واحد روابط عمومی فرودگاه ها در نظر گرفته شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد دو درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، امنیت و مدیریت سرعت مسیریابی داده‌ها در دیتا سنتر فرودگاه بین‌المللی لارستان ارتقا یافت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران