در حال بارگذاری ...

کاهش ٨٠ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه‌های کشور طی فروردین ماه

در فروردین ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد ، مشهد ، اهواز ، شیراز ، اصفهان ، بندرعباس ، تبریز ، امام خمینی (ره) و عسلویه انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه‌ریزی ، نظارت و امور اقتصاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جابجایی حدود ٧٥٣ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت : نسبت به فروردین سال گذشته ٨٠ درصد کاهش جابجایی داشتیم .

حمیدرضا سیدی اعلام کرد : این در حالی است که فروردین ۹۸ ، حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت جابه جا شده بود .

معاون برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت با تاکید بر اینکه کاهش جابجایی مسافر و انجام پروازها نتیجه شیوع بیماری کرونا بوده است ، همچنین از کاهش ۷۰ درصدی در نشست و برخاست و کاهش ۷۹ درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت خبر داد . فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در فروردین ۹۹، با انجام ۹۲۴۹ فروند نشست و برخاست توانسته اند حدود ۷۵۳ هزار مسافر را به همراه حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کنند .  

وی افزود : در فروردین ۹۹، فرودگاه مهرآباد با ۳۵۷۳ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از ۳۰۲ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با  ۸۵۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۹۰ هزار و ۵۰۰ مسافر ، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه اهواز با ۷۹۵ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود ۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد .

سیدی در خصوص ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاهای امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در جابجایی بار داشته اند .

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای فروردین ۹۹، نشست و برخاست ۸۸۵۵ فروند هواپیماست که طی آن حدود ۷۲۹ هزار مسافر جابجا شده اند ، افزود : فرودگاه مهرآباد در این بخش در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۸۴۸ فروند نشست و برخاست حدود ۹۰ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه اهواز با ۷۹۵ فروند نشست و برخاست ، اعزام و پذیرش حدود ۶۹ هزار مسافر در جایگاه سوم قرار دارد .

وی گفت : همچنین سهم پروازهای خارجی فروردین ۹۹، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز ، نشست و برخاست ۳۹۴ فروند هواپیما است که طی آن حدود حدود ۲۴ هزار مسافر اعزام و پذیرش و حدود سه میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است . در این بخش فرودگاه‌های امام خمینی (ره) ، شیراز و لارستان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند . پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در فروردین ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۹۳ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۴ درصد کاهش داشته است .

به گفته سیدی ، در فروردین ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد ، مشهد ، اهواز ، شیراز ، اصفهان ، بندرعباس ، تبریز ، امام خمینی (ره) و عسلویه انجام شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاه مهرآباد با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و بر الزام نصب نرخ‌های مصوب و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

نظرات کاربران