در حال بارگذاری ...

ماجرای اخراج مسافر مشکوک به کرونا از پرواز تهران - بوشهر

در شرایط خاص مانند حضور کهنسالان یا افرادی که مشکل جسمی داشته باشند تا جایی که امکان داشته باشد با آنها همکاری می شود ، اما این که مسافری اعلام می کند ناقل ویروس کروناست ، بحث جداگانه ای است که سلامتی سایر مسافران را تهدید می کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون بازرگانی هواپیمایی وارش توضیحاتی درخصوص اخراج مسافر مشکوک به کرونا در پرواز تهران – بوشهر ارائه کرد و اخبار مندرج در فضای مجازی مبنی بر بدرفتاری با پزشک بیهوشی را شایعه خواند .

محمد خداکرمی درباره پرواز شماره ۸۵۷۲ هواپیمایی وارش که که از تهران عازم بوشهر بود ، توضیحاتی ارائه کرد و گفت : یکی از مسافران این پرواز طبق ضوابط در نظر گرفته شده در شرایط کرونا و رعایت قوانین بدون این که کوچکترین علایمی از ابتلا به کرونا داشته باشد ، سوار هواپیما می شود و به محض نشستن بر صندلی به یکی از مهمانداران با صدای بلند اعلام می کند که ناقل ویروس کروناست و کسی روی صندلی کنار او ننشیند .

او ادامه داد : در شرایط خاص مانند حضور کهنسالان یا افرادی که مشکل جسمی داشته باشند تا جایی که امکان داشته باشد با آنها همکاری می شود ، اما این که مسافری اعلام می کند ناقل ویروس کروناست ، بحث جداگانه ای است که سلامتی سایر مسافران را تهدید می کند . به همین دلیل بر اساس دستورالعمل‌هایی که سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ کرده است ، از مسافر خواسته شد تا پرواز را ترک کند .

خداکرمی افزود : بعداز این که مسافر یادشده متوجه شد به دلیل اعلام ناقل بودنش امکان پرواز را از دست می دهد بنابراین رویه دیگری در پیش گرفت و عنوان کرد که دروغ گفته است تا صندلی کناری اش خالی بماند . اما از آن جا که مسافران دیگر نیز اظهارات این خانم را شنیده و نگران بودند و از سوی دیگر کادر پرواز نمی تواند ریسک کند و جان مسافران را به خطر بیاندازد ، در نتیجه از او خواستیم پرواز را ترک کند .

معاون بازرگانی هواپیمایی وارش ادامه داد : اما بعد از آن متوجه شدیم که شایعاتی در این خصوص شکل گرفته و داستان به شکل دیگری روایت شده است .

او همچنین صحبت‌هایی که درباره رفتار نامناسب کادر پرواز زده می شود را تکذیب کرد و گفت : زمانی که از این خانم خواسته شد تا هواپیما را ترک کند ، عنوان کرد متخصص کادر بیهوشی است . طبیعتا از ایشان انتظار می رود در شرایطی که بسیاری از اعضای کادر درمان کشور این روزها ایثارگرانه برای حفظ جان مردم تلاش می کنند ، این موارد را بیشتر رعایت کنند . تصور کنید اگر اجازه پرواز به این مسافر داده می شد و یک هفته بعد یکی از مسافران مبتلا به ویروس کرونا می شد و دلیل آن را حضور این خانم در پرواز می دانست ، آیا در این صورت هواپیمایی وارش می توانست این موضوع را رد کند ؟

خداکرمی ادامه داد : در شرایط کنونی چه در پروازهای داخلی و چه بین المللی اگر شخص ادعای ناقل ویروس بودن داشته باشد یا از طرق دیگر متوجه شوند که احتمال ابتلا به کرونا در فرد وجود دارد از پرواز و پذیرش مسافر خودداری می شود .




نظرات کاربران