در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استان زنجان با توجه به‌قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مرکز به شمال غرب کشور ، بخش مهمی از زیرساخت‌های حمل‌ونقل در شمال غرب کشور را دارد و در این میان وجود برخی از چالش‌ها ، لزوم توجه ویژه به اصلاح نقاط حادثه‌خیز را دوچندان می‌کند .

    آزادراه زنجان - قزوین بیشترین تصادفات در جاده‌های استان زنجان را به خود اختصاص داده است که بخش بزرگی از این حوادث با ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز قابل پیشگیری است . ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف جاده‌ای در زنجان شناسایی‌شده است از این تعداد ۴۷ نقطه حادثه‌خیز و ۷۳ نقطه آن نیز پر تصادف است که بیشترین مسیر ارتباطی پر تصادف نیز مربوط به محور زنجان - میانه ، زنجان - ارمغان خانه ، زنجان - خدابنده ، بیجار - خدابنده ، ابهر - خدابنده ، جاده زنجان - خرمدره و زنجان - تهم و همچنین جاده‌های فرعی روستایی است .

    در این میان آزادراه زنجان - تبریز از نقاط حادثه‌خیز این استان بوده و بیشترین تصادفات رانندگی در آزادراه زنجان - قزوین و در حدود ۳۰ کیلومتری شهر زنجان اتفاق می‌افتد که علت آن نیز عامل انسانی و البته پشت پرده آن کم‌توجهی به ایمن‌سازی این محور است .

    بسیاری از کارشناسان عنوان می‌کنند : از ۹۵ کیلومتر آزادراه در حوزه استان زنجان فقط ۱۷ کیلومتر دارای روشنایی و ۱۴ کیلومتر نیز دارای جداکننده بتنی هستند که همین موضوع خود به افزایش تصادفات دامن زده است .

    تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در این رابطه با بیان اینکه شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز موضوع جدیدی نبوده و از سال‌ها پیش در دستور کار قرار داشته است ، گفت : در سال ۹۶ تعداد ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد . تاکنون ۶۹ نقطه تا به امروز رفع مشکل و ایمن‌سازی لازم انجام‌شده و روشنایی جاده‌ای و ایمن‌سازی با علائم رانندگی انجام‌گرفته و ۳۶ نقطه هم نیاز به کار اساسی دارند .

    وی ادامه می‌دهد : رفع ۱۱ نقطه در قالب طرح دوساله که نیاز به احداث تقاطع غیر هم‌سطح و ابنیه و تعریض محور دارد ، نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است که در زمینه تأمین این اعتبار مشکل داریم . غیر از نقاط پر تصادف شناسایی‌شده در استان کارشناسان نقاط مستعد تصادفات را هم شناسایی کردند که برای رفع این نقاط نیز برنامه ریزی شده است .




    مطالب مرتبط

    به‌ منظور ارتقا ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر ، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است .

    |

    با احصاء و تحلیل تصادفات ناوگان عمومی دریافتیم بخش زیادی از عوامل وقوع تصادف با رفتار راننده ارتباط دارد . ناتوانی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه ناشی از عدم مهارت آنان برای رانندگی در شرایط خاص و غیرکارآمد بودن آموزش‌های تئوریک و سطحی است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

    تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

    |

    با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

    |

    نظرات کاربران