در حال بارگذاری ...

امکان انجام پرواز خارجی در فرودگاه های استان فارس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی

در بدو ورود مسافران به فرودگاه ، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار پرسنل قرنطینه قرار گرفته و با انجام تب سنجی و تست کرونا به صورت موردی، مسافران از فرودگاه ترخیص می‌شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های فارس با اشاره به اینکه عمل به پروتکل‌های بهداشتی ویژه پروازهای داخلی و خارجی ، با دقت رصد می‌شود ، خاطرنشان کرد که انجام پروازهای ورودی خارجی تحت پروتکل‌های خاص وزارت امور خارجه ، امکان پذیر است .

رضا بدیعی‌فرد با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کروناویروس ، پروازهای خارجی فرودگاه‌های استان فارس ، لغو شده است ، گفت : پروازهای ورودی از سایر کشورها به فرودگاه‌های فارس صرفا با هماهنگی وزارت امور خارجه و با هدف انتقال هموطنان ایرانی انجام می‌شود . براساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب سازمان هواپیمایی کشوری ، همه مسافران ملزم به تکمیل پرسشنامه‌هایی هستند که زمان پرواز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و باید به سئوالات مطرح شده در خصوص سوابق سلامتی خود پاسخ دهند .

او ادامه داد : در بدو ورود مسافران به فرودگاه ، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار پرسنل قرنطینه قرار گرفته و با انجام تب سنجی و تست کرونا به صورت موردی، مسافران از فرودگاه ترخیص می‌شوند .

مدیرکل فرودگاه‌های فارس به رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمان نشستن مسافر در هواپیما هم اشاره و خاطرنشان کرد : در پروازها نیز پروتکل‌های موجود با تاکید بر استفاده از ماسک ، دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی در طول پرواز رعایت می‌شود .‌ اقلام بهداشتی از طرف شرکت‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد .

بدیعی‌فرد همچنین اضافه کرد : خوشبختانه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه شیراز مشاهده نشده است . علاوه بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های فارس ، این اداره کل و شرکت‌های مختلف هواپیمایی نیز بر این روند نظارت دارند .

بدیعی‌فرد جمع آوری چرخ دستی‎های اضافه ، قطع آب سردکن ، تعطیلی اتاق سیگار ، کافی شاپ ، رستوران و ... را از دیگر مواردی عنوان کرد که از زمان شیوع کرونا تاکنون در این فرودگاه اجرایی شده است .

مدیرکل فرودگاه‌های فارس همچنین با بیان اینکه تعداد پروازهای استان فارس به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است ، یادآور شد : در فروردین ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل کل پروازها ، مسافران و بار به ترتیب با کاهش ۷۰.۷۹ و ۸۳ درصدی مواجه شده است .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

نظرات کاربران