در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه باند دوم محور کاشان - اردستان

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ، با اعلام گزارشی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کاری این اداره ، از میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی شهرستان کاشان خبر داد .

    شهرستان کاشان دارای چهار بخش (مرکزی ، قمصر ، نیاسر و برزک) بوده و در شمال استان اصفهان واقع شده است این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی همچنین قرار داشتن بر روی شبکه سراسری راههای کشور و استقرار بر سر راه های اصلی ارتباطی شهرها و استان‌های شرقی ، شمالی و غربی کشور ، با شهرها و استان‌های مرکزی ، جنوب و جنوب شرقی همواره دارای موقعیت ممتازی بوده و به جهت حجم ترافیک عبوری این شهرستان تکمیل پروژه‌های آن در حوزه راه ، مسکن و شهرسازی قابل توجه است .  

    محمدرضا حق‌شناس رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در خصوص میزان پیشرفت پروژههای راهسازی این شهرستان گفت : یکی از پروژه‌های مهم در حوزه راهسازی شهرستان کاشان ایمن‌سازی جاده‌ی کوهستانی کاشان - برزک بوده که به دلیل عرض کم ، نداشتن شانه‌های مناسب برای جاده و پیچ های زیاد از پرحادثه ترین جاده های شهرستان کاشان تلقی می‌شود لذا در جهت برطرف شدن سه نقطه حادثه خیز کاشان - برزک - ورکان ، با پیگیری‌ها و تلاش های بعمل آمده عملیات حذف گردنه حادثه خیز "نابر" انجام و در حدود ۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید. همچنین به جهت جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در این مسیر عملیات اجرایی باند دوم محور کاشان - برزک در حال انجام است و تا کنون ۷ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. او خاطرنشان کرد: عملیات اجرای ۱۲ کیلومتر از آسفالت محور بادرود - کاشان در حال انجام است و انشاالله تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می رسد .  

    وی بهره برداری حدود ۱۴ کیلومتر از محور کاشان - اردستان ، تکمیل باند دوم این محور بطول ۱۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح چنار بطول تقریبی سه کیلومتر را از دیگر پروژه‌های فعال این شهرستان برشمرد و اذعان داشت : بهره‌برداری از این پروژه‌ها منجر به حذف نقاط حادثه‌خیز ، تسهیل در رفت و آمد وسائل‌نقلیه عمومی در جاده ها ، کاهش آمار تصادفات ، کوتاه شدن مدت سفر و ایجاد رونق در تولید و صنایع کارگاهی می شود . 




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد از این‌ رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان ، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف ، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت ...

    |

    بهسازی و روکش آسفالت محور کاشان - مشهد اردهال از پل حسنارود تا مشهد اردهال به طول ۶.۵ کیلومتر ، محور مشهد اردهال به کاشان محدوده سه راهی چنار تا سه راهی نیاسر به طول ۷ کیلومتر و ۸.۵ کیلومتر از محور کاشان به برزک و یک کیلومتر از محور قدیم کاشان - قم با همت و پیگیری اداره کل راهداری ...

    |

    با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

    |

    بودجه این اداره کل از منابع ملی و استانی تامین می شود . که تا کنون اعتبارات ملی ابلاغی ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر اعتبارات ملی ۹۹.۳۱ درصد و اعتبارات استانی ۷۷.۸ درصد تخصیص داشته اند .

    |

    نظرات کاربران