در حال بارگذاری ...

تقدیر از خدمات شبانه روزی سازمان بنادر و دریانوردی در تخلیه و بارگیری کالا

موضوع مهم این است که وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی که مربوط به تخلیه و بارگیری کالا است با وظیفه سایر دستگاه ها در حوزه تشریفات گمرکی و ترخیص کالا اشتباه گرفته نشود تا بتوانیم ارزیابی درستی از عملکرد بخشی هر یک از مجموعه های مرتبط در زمینه واردات کالا داشته باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس اول کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه خدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا ارزنده است و جای تقدیر دارد ، گفت : مجموعه فعالیت های این سازمان به همراه گمرک در حوزه ترخیص کالاهای اساسی و بهداشتی در دوران شیوع کرونا "جهادی" بود .

محمدرضا فاروقی در مورد وضعیت تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا از بنادر کشور ، اظهار کرد : در این رابطه مساله مهمی که وجود دارد این است که نباید مقوله تخلیه و بارگیری با تشریفات گمرکی اشتباه گرفته شود و در این بین با  موضوع دیگری نیز تحت عنوان ارائه مجوز از سوی سازمان های مجوز دهنده روبرو هستیم .

اهمیت فراوان کالاهای اساسی برای اقتصاد کشور

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا تخلیه ، بارگیری و تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در کم ترین زمان ممکن انجام شود ، گفت : در برهه زمانی کنونی کالاهای استراتژیک از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردارند باید بیش از پیش به آن ها توجه شود .

بنادر محل گذر کالا هستند ، نه ماندگاری

فاروقی با اشاره به اینکه بنادر نباید به محلی برای ماندگاری کالا تبدیل شوند ، اظهار کرد : بنادر محل گذر کالا هستند اما بعضا به دلایلی نظیر عدم تخصیص ارز به واردکنندگان شاهد ماندگاری کالا در بنادر هستیم که این مساله در حیطه وظایف گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی نیست و باید از سوی سایر دستگاه های متولی مدنظر قرار گیرد .

وظیفه سازمان بنادر در بخش واردات کالا

نایب رییس اول کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه از زمان پهلوگیری کشتی ، وظیفه تخلیه و بارگیری بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است ، بیان کرد : کالا پس از آن به محوطه های بندری انتقال می یابد و در نهایت قبض انبار به منظور اظهار کالا صادر می شود که مدیریت آن همچنان بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی بوده و از طریق شرکت های خدماتی طرف قرارداد این سازمان فعالیت ها در این بخش مدنظر قرار می گیرد و پس از آن وارد مرحله تشریفات گمرکی می شود .

فاروقی خاطرنشان کرد : بنابراین موضوع مهم این است که وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی که مربوط به تخلیه و بارگیری کالا است با وظیفه سایر دستگاه ها در حوزه تشریفات گمرکی و ترخیص کالا اشتباه گرفته نشود تا بتوانیم ارزیابی درستی از عملکرد بخشی هر یک از مجموعه های مرتبط در زمینه واردات کالا داشته باشیم .




مطالب مرتبط

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

نظرات کاربران