در حال بارگذاری ...
  • حمایت از ایده های فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در حوزه حمل و نقل هوشمند

    تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند ، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می‌شویم . این حمایت از طریق اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارت آپی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند ، آغاز شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده های فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد .

    مهدی محمدی با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در حوزه حمل و نقل هوشمند گفت : این بحث توسط این ستاد و با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی انجام می‌شود ، به نحوی که موضوع حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسط ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند .

    وی گفت : تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند ، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می‌شویم . این حمایت از طریق اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارت آپی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند ، آغاز شده است .

    وی افزود : این برنامه بر اساس دو محور ساخت تجهیزات الکترونیکی ، نرم افزارهای کاربردی و راه حل‌ها و ایده‌های نرم افزاری پیگیری می‌شود به نحوی که تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های دیجیتال که به خودرو متصل شوند ، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته و با همکاری خودروسازان کشور در جهت بازارسازی حمایت می‌شوند . در حوزه اپلیکیشن‌ها و ایده‌های نرم افزاری نیز راه حل‌هایی که مربوط به اینترنت هوشمند و فناورهای هوشمندسازی است مورد حمایت قرار می‌گیرند .

    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تأکید کرد : این حمایت مبتنی بر تسهیلات مالی برای توسعه اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا و بازارسازی فرآیندهای مربوط به حمل و نقل هوشمند خواهد بود .

    محمدی گفت : تاکنون ۱۴۰ شرکت و استارت آپ فعال در سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری خودرو در این فراخوان شرکت کرده اند و در مرحله ارزیابی قرار دارند . تعیین نوع حمایت‌ها و مدل همکاری در دست انجام است .




    مطالب مرتبط

    مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در حوزه وضعیت راه‌ها را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد ، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است .

    |

    این گردهمایی و دورهمی تخصصی ماحصل تصمیم حوزه مدیریتی این استان ، زحمات دست اندرکاران برپایی نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر با محوریت شرکت شتاب دهنده ایده‌بان و با مشارکت شرکت های دانش بنیان در راستای اجرای سیاست‌های ۹ گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه دریامحور ...

    |

    هدف مرکز مدیریت راه‌های کشور تسهیل سفر مسافران جاده‌ای است . توسعه سامانه داپ ، تجهیز تونل‌ها به دوربین‌های نظارت تصویری و کمک به اجرای راهداری جاری از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت راه هاست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید جلال موسوی دبیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نخستین همایش رویداد راه ...

    |

    بهبود ترافیک ، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر و برنامه ریزی برای مدیریت سفرها زمان از جمله مزیت‌های این طرح هاست .

    |

    نظرات کاربران