در حال بارگذاری ...
  • تسطیح ۷۵ هزار مترمربع از اراضی واقع در راه‌های شهرستان قشم طی سال گذشته

    عملکرد راهداری در حوزه اصلاح قنوها و کانیوها ، برقراری ارتباط و رفع انسداد ناشی از هجوم شن و ماسه ، گریدرزنی ، اصلاح و تسطیح شیب‌بندی شانه‌راه‌های آسفالتی و همچنین اصلاح افتادگی آن‌ها راه‌ها به ترتیب ۲۰ ، ۳ ، ۵۲ ، ۷۵ و ۳۵ کیلومتر بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم از تسطیح ۷۵ هزار مترمربع از اراضی واقع در راه‌ها و انجام ۲۰۰ اکیپ گشت راهداری شبانه‌روز در این شهرستان خبر داد .

    محمد دهقانی به منظور تشریح اقدامات یک ساله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در سال ۹۸ ، اظهار داشت : در این بازه زمانی ۲۵۰ هزار مترمربع  بوته‌کنی و درخت‌زنی در شانه‌ راه‌ها انجام شده است .

    وی با اشاره به برچیدن ۲۵۰ عدد تابلوهای فرسوده در راه‌ها ، افزود: به منظور تنظیم ورودی و خروجی آبروها نیز پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع تسطیح انجام شد . ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در زمین‌های نرم و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش‌برداری از سطح راه‌ها بخش دیگری از اقدامات یک ساله این اداره به شمار می‌رود .

    دهقانی ادامه داد : عملکرد راهداری در حوزه اصلاح قنوها و کانیوها ، برقراری ارتباط و رفع انسداد ناشی از هجوم شن و ماسه ، گریدرزنی ، اصلاح و تسطیح شیب‌بندی شانه‌راه‌های آسفالتی و همچنین اصلاح افتادگی آن‌ها راه‌ها به ترتیب ۲۰ ، ۳ ، ۵۲ ، ۷۵ و ۳۵ کیلومتر بوده است . در این بازه زمانی ۴۲ هزار مترمکعب مواد حاصل از عملیات خاکی بارگیری و ۵۲ هزار مترمکعب نیز مواد حاصل از این‌گونه عملیات‌ها حمل شده است . هفت هزار متر مسیر هدایت راه ایجاد ، ۳۵۰ عدد تابلو زنگ‌زدایی و ۳۴۰ عدد تابلو نیز نصب شد .

    دهقانی میزان نصب چشم گربه‌ای را پنج هزار عدد عنوان و ابراز داشت : موانع پدهای خاکی برای حفاظت راه آب بردگی برای ۹۰ دستگاه پل ایجاد و حجم لایروبی و رسوب‌برداری نیز هفت هزار و ۴۱۶ مترمکعب است . سه هزار و ۵۰۰ متر از سطوح راه‌ها از لاشه حیوانات ، مواد زائد و مواد نفتی پاکسازی شد و این اقدام در حوزه آثار تصادفات ۲ هزار و ۸۰۰ متر می‌باشد.

    رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم با اشاره به پاکسازی و شست‌وشوی سه هزار و ۵۰۰ مترمربع تابلو ، اظهار داشت : ۲۰۰ اکیپ گشت راهداری شبانه‌روز در سال ۹۸ انجام و میزان لکه‌گیری راه‌ها نیز ۶۵۰ تُن است .

    گفتنی است ، بنابر آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم ۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه چهار خطه ، ۳۲۵ کیلومتر راه اصلی ، ۲۴ کیلومتر راع فرعی ، ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۶۸۰ دستگاه پُل کوچک در این شهرستان وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از احداث و بهسازی بیش از ۵۵۸ کیلومتر راه روستایی ، فرعی و اصلی در ...

    |

    عملیات زیرسازی و شن ریزی این مسیر به‌طور کامل انجام شده‌ است و در صورت تأمین اعتبار عملیات احداث ابنیه و آسفالت آن انجام خواهد شد .

    |

    با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال جاری صورت گرفت ، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در حال ساخت و انجام عملیات زیرسازی است و ۶۵ کیلومتر دیگر نیز سال بعد آسفالت خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران