در حال بارگذاری ...
  • احداث ۷۸ کیلومتر راه روستایی و بین شهری در استان کردستان طی سال ۹۸

    راه های بین شهری و بزرگراهی در محورهای کامیاران - مریوان ، سنندج - دیواندره ، سقز - مریوان ، بیجار - دیواندره ، بیجار - همدان و بیجار – زنجان و گردنه صلوات آباد سنندج احداث شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت مهندسی وساخت راه و شهرسازی کردستان گفت : طی سال گذشته در این استان ۷۸ کیلومتر راه روستایی و بین شهری جدید احداث شد .

    عطاالله ایرانمنش گفت : این میزان راه احداث شده شامل ۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۸ کیلومتر راه بین شهری وب زرگراهی است . برای اجرای این میزان راه حدود یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به راه روستایی و ۱۶۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به راه های بین شهری است .

    ایرانمنش با اشاره به اینکه ۴۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده در سال گذشته در تمام شهرستان های استان انجام شده است ، اضافه کرد : با اجرای این میزان راه میانگین بهره مندی روستاهای استان از راه آسفالته به حدود ۴۹ درصد رسید .

    مدیر ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی کردستان گفت : راه های بین شهری و بزرگراهی نیز در محورهای کامیاران - مریوان ، سنندج - دیواندره ، سقز - مریوان ، بیجار - دیواندره ، بیجار - همدان و بیجار – زنجان و گردنه صلوات آباد سنندج احداث شده است .




    مطالب مرتبط

    با آسفالت راه روستایی دره رحمانه منشعب از محور چهار خطه خرم آباد_کوهدشت ۳۰ خانوار از راه آسفالته بهرمند شدند .

    |

    از مجموع ۱۰۷۲ روستای استان ۱۰۱۷ روستا راه آسفالت شده مناسب دارند که با توجه به اینکه اولویت اول اجرای آسفالت روستاهای با جمعیت بیش از ۵۰ خانوار بوده ، همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار شده اند .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

    |

    نظرات کاربران