در حال بارگذاری ...

آغاز مطالعات احداث ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان در سال جاری

اجرای پروژه دیوار حفاظتی ضلع جنوب فرودگاه زاهدان جهت اجرای چراغ‌های تقرب باند ۳۵ راست ، مطالعه پروژه احداث ساختمان تکنیکال بلاک و ترمینال زاهدان ، اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌های زاهدان ، زابل ، ایرانشهر و سراوان و سایت ارتباطی بیرک و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز فرودگاه‌های زاهدان و ایرانشهر از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از آغاز مطالعات احداث ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان در سال جاری و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی خبر داد .

علی جزینی زاده مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری را برشمرد و گفت : رفع موانع حقوقی تملک اراضی ضلع شرقی و شمال شرقی فرودگاه بین المللی زاهدان ، شروع عملیات احداث دیوار ضلع شرقی باند جدید جهت رفع موانع عملیات باند مذکور ، شروع عملیات احداث ساختمان سپاه فرودگاه زابل ، شروع عملیات احداث ساختمان پلیس فرودگاه ایرانشهر و شروع مطالعات احداث ترمینال جدید و ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی زاهدان از جمله اقدام‌هایی هستند که در سال جاری انجام خواهند شد .

او ادامه داد : علاوه بر این احداث پروژه گازرسانی فرودگاه بین المللی زاهدان ، شروع مطالعات احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر ، برقراری ارتباط فیبر نوری فرودگاه سراوان ، پیگیری احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر ، اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌ها و سایت‌های ارتباطی استان و اجرای استریپ پرواز ضلع شرقی باند جدید فرودگاه بین المللی زاهدان از دیگر مواردی است که در دستور کار سال جاری قرار دارد .

کاهش ۵۰ درصدی پروازها با شیوع کرونا

جزینی زاده در ادامه آماری از تعداد پروازها قبل از شیوع کرونا ارایه کرد و گفت : اسفند سال گذشته و قبل از شیوع کرونا ۳۴۲ پرواز در فرودگاه زاهدان انجام شد ، همچنین در این مدت تعداد ۳۶ هزار و ۶۳ مسافر جا به جا شدند . طبیعی است که بعد از شیوع کرونا تعداد پروازها کاهش یافت و در فروردین سال جاری ۱۶۸ پرواز از فرودگاه زاهدان انجام شد که طی آن ۱۷ هزار و ۷۸۲ مسافر جا به جا شدند .

او با اشاره به این که فرودگاه بین المللی زاهدان با کاهش ۵۰ درصدی پروازها در زمان بحران کرونا مواجه شد ، تصریج کرد : به دستور استاندار استان سیستان و بلوچستان پرواز در مسیرهای کرمان ، گرگان و شیراز در زمان اوج کرونا در فروردین ماه سال جاری لغو شد و پروازها در مسیر تهران در طول روز از ۴ پرواز به یک پرواز  و در مسیر مشهد از ۷ پرواز به ۲ پرواز در هفته کاهش یافت . همچنین تعداد پروازها در مسیر چابهار از ۳ پرواز به ۲ پرواز کاهش یافت .

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی مسیرهای پروازی جدید بعد از اتمام شرایط کنونی خبر داد و گفت : برقراری پرواز در مسیرهای اصفهان ، کیش و افزایش پرواز در مسیرهای تهران ، مشهد ، گرگان و چابهار در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان قرار دارد . علاوه بر این با توجه به وجود پتانسیل جهت برقراری پرواز در مسیرهای دبی و عتبات ، پیگیر برقراری پرواز در مسیرهای یادشده هستیم ، برقراری پرواز در مسیر کویته نیز از دیگر برنامه‌های سال آتی به شمار می رود .

او مهمترین اقدام‌های سال گذشته در حوزه‌های مختلف فرودگاهی را این گونه برشمرد : اجرای پروژه دیوار حفاظتی ضلع جنوب فرودگاه زاهدان جهت اجرای چراغ‌های تقرب باند ۳۵ راست ، مطالعه پروژه احداث ساختمان تکنیکال بلاک و ترمینال زاهدان ، اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌های زاهدان ، زابل ، ایرانشهر و سراوان و سایت ارتباطی بیرک و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز فرودگاه‌های زاهدان و ایرانشهر از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود .

جزینی زاده ادامه داد : علاوه بر این احداث ساختمان جنبی فرودگاه زاهدان ، مطالعات بهسازی باند قدیم فرودگاه زاهدان ، برقراری ارتباط فیبر نوری فرودگاه سراوان ، اجرای پروژه تطویل و تعریض باند فرودگاه سراوان ، مطالعات احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر ، اجرای شبیه سازی (سمیلاتور) برج و اپروج فرودگاه بین المللی زاهدان و اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه سراوان را می توان به موارد بالا افزود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به موقعیت منحصر به‌فرد فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان ، ...

|

پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از نصب سیم خاردار با هدف تامین امنیت و افزایش ضریب ایمنی دیوار حفاظتی فرودگاه ...

|

این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت مهندسین تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی انجام شد .

|

نظرات کاربران