در حال بارگذاری ...
  • گام اول برای واردات کامیون های با عمر ۳ سال به میزان ۲۰ درصد تولید داخل است

    متقاضیان حتماً دقت کنند هنوز این طرح آغاز نشده است که کسی بخواهد از متقاضیان ثبت نام کند ، ضمن آنکه حتما ثبت نام باید از مراجع رسمی باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور رئیس سازمان راهداری در نوسازی ناوگان گفت : میزان ورود کامیون های با عمر ۳ سال در گام اول ، ۲۰ درصد تولید داخل است .

    صدرالله بمانا درباره نوسازی ناوگان فرسوده و مصوبه امکان ورود کامیون های با عمر ۳ سال به کشور اظهار داشت :‌ تولید خودروی داخلی در دوران تحریم مشکلاتی دارد ، به هر حال برخی قطعات وارداتی است که در این دوران امکان واردات آنها مشکل است . مجلس شورای اسلامی در بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجازه داده است که بتواند صرفا کامیون‌های زیر سه سال ساخت وارد کشور کند و قسمتی از ناوگان فرسوده حذف شود .

    ۴۰ درصد ناوگان کامیونی کشور فرسوده است

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اظهار داشت : اولویت اول ۲۰ درصد تولید داخل است ، کارخانجات ، واردکنندگان ، مالکان ناوگان اسقاط و شرکت‌ های حمل و نقلی توانمند امکان انجام این واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند تا کمبود ناوگان جبران شود ، به هر حال ۴۰ درصد ناوگان کامیونی ما فرسوده است .

    بمانا با بیان این که ثبت نام ها از سوم خرداد ۹۹ آغاز شود ، گفت : صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی ، کاهش تولید آلاینده‌های صوتی، ارتقاء ایمنی سیر ، راحتی و آسایش راننده و غیره از مزایای نوسازی ناوگان کامیونی است .

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان تأکید کرد : طرح نوسازی ناوگان با کامیون های با عمر ۳ سال مراحل قانونی و آیین نامه هیأت وزیران دارد ، ضمن آنکه وزیر راه و شهرسازی نیز ضوابط آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کرده است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات در این باره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند .

    کاهش تولید و واردات عامل افزایش قیمت کامیون

    وی اظهار داشت : در حال حاضر قیمت کامیون ، اتوبوس ، مینی بوس به شدت افزایش یافته است ، چون به علت تحریم تولید کند شده است و واردات هم نداریم، ضمن آنکه قیمت ناوگان بیش از تورم افزایش داشته است . از سوی دیگر قیمت تمام شده حمل و نقل بار و مسافر افزایش یافته است و متقاضی باید هزینه بیشتری بپردازد که این زیبنده نیست و باید قیمت‌های حمل کاهش یابد .

    غیر از لاستیک ، تامین اقلام دیگر کامیون مشکل است

    بمانا ادامه داد : در حال حاضر لاستیک با ارز دولتی تأمین می‌شود و از این نظر مشکلی نیست ، چون قیمت آن کنترل شده است ، اما بقیه اقلام ناوگان با ارز آزاد تأمین می‌شود و قیمت‌های آن به شدت افزایش یافته است که امیدواریم با طرح ورود کامیون‌های کمتر از سه سال بخشی از این مشکلات رفع شود .

    کامیون ها باید تولیدات اروپا ، ژاپن و کره جنوبی باشد

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اظهار داشت : در این طرح دولت ۲۵ درصد عوارض گمرکی بابت واردات انجام می‌دهد ، ضمن این که این خودروها باید تولیدات اروپا ، ژاپن یا کره جنوبی باشد ، به هر حال این کامیون‌ها معمولا استاندارد روز اروپا و داخل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند .

    ثبت نام کامیون های ۳ سال فقط از طریق مراجع رسمی

    بمانا گفت : متقاضیان حتماً دقت کنند هنوز این طرح آغاز نشده است که کسی بخواهد از متقاضیان ثبت نام کند ، ضمن آنکه حتما ثبت نام باید از مراجع رسمی باشد .




    مطالب مرتبط

    بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

    |

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

    |

    تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

    |

    نظرات کاربران