در حال بارگذاری ...

صدور مجوز مرکز آموزش از راه دوره خلبانی برای اولین بار در کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر گواهینامه های پرسنل هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز مرکز آموزش از راه دوره خلبانی برای اولین بار در کشور خبر داد .

محمدعلی خیری اظهار داشت : شرکت توسعه هوانوردی هوشمند رسام اولین مرکزی است که موفق به اجابت استانداردهای آموزشی از راه دور با دامنه اختیارات IR(A)Modular, Theoretical Training و ATP (A) Modular و کسب گواهینامه آموزشی  (ATOC) به شماره IR.ATO. 38 شد .

وی افزود : به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز پیشگیری  از انفصال و وقفه بیش از حد آموزش های منتهی به License در حوزه هواپیمایی ، برای سایر متقاضیان مراکز آموزشی و شرکت های هواپیمایی نیز ، با رعایت دیگر الزامات ، با دستور ریاست سازمان مجوز موقت، تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ ، به روش آموزش از راه دور برای مراکز خلبانی صادر شد .

خیری تصریح کرد : این مجوز موقت ، صرفا برای پیوستگی آموزشی دوره هایی است که بر اساس اختیارات مندرج در ATO ، در حال برگزاری می باشد. لذا این مراکز مجاز به ثبت نام و جذب دانشجو به روش آموزش از راه دور (Distance Learning) نمی باشند . در صورت تقاضا برای آموزش دایمی از راه دور ، لازم است ، فرایندها و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری را طی و نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه اقدام نمایند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران