در حال بارگذاری ...

بررسی دغدغه های رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافربری

با توجه به اهمیت بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور ، تسهیلات و بسته های حمایتی برای این بخش در نظر گرفته شده است که در دست پیگیری و اقدام است و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به شرکت‌ها و رانندگان اعلام می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست کمیته راهبری بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافربری با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و روسای انجمن ها و کانون های شرکت های حمل و نقل مسافربری و رانندگان ، دغدغه های شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای مسافربری کشور در شرایط موجود مورد بررسی قرار گرفت .

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با تقدیر از تلاش های شرکت ها و رانندگان بخش حمل و نقل مسافربری در جابه جایی ایمن و با رعایت ضوابط و اصول بهداشتی درشرایط کرونا در کشور اظهار داشت : یکی از شاخص‌های اصلی موفقیت در شرایط موجود درک متقابل بخش حاکمیتی و تشکل‌های صنفی است تا در نتیجه شناسایی مشکلات و ارائه راهکار ها تعادل میان رضایتمندی عمومی جامعه و بخش حمل و نقل جاده ای برقرار شود .

قربانی با تاکید بر این که از همه توان و ظرفیت های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رسیدگی به مطالبات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان به کار گرفته می‌شود ، افزود : با توجه به اهمیت بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور ، تسهیلات و بسته های حمایتی برای این بخش در نظر گرفته شده است که در دست پیگیری و اقدام است و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به شرکت‌ها و رانندگان اعلام می‌شود .

 بر اساس این گزارش ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این سازمان در ایام مقابله با کرونا ارائه کرد و افزود : در راستای رسیدگی به مطالبات شرکت ها و رانندگان در شرایط موجود اقداماتی از جمله پیشنهاد بخشودگی اجاره بهای غرفه شرکت ها ، بخشودگی مالیات عملکرد شرکت ها ، آب و برق مصرفی ، تمدید مهلت پروانه فعالیت شرکت ها ، افزایش نرخ کرایه مصوب  ، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت  ، معوق  نمودن پرداخت حق بیمه رانندگان ، به دستگاهها و مراجع ذیربط اعلام شده است و تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار می گیرد .

گفتنی است نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی نیز مشکلات شرکت های حمل و نقل و رانندگان را بیان کردند و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر از سوی بخش حاکمیتی به این مشکلات شدند .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

|

نظرات کاربران