در حال بارگذاری ...
  • برنامه ریزی برای راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در شهر شیراز

    این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوارهایی که به کمک خط کشی بر روی خیابان‌ها قرار گرفته و شناسایی توسط سنسورهای بر روی ART ، حرکت می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در این کلانشهر راه‌اندازی می‌شود .

    مجتبی زوربخش در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سیستم حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حعال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهمتر دوست دار محیط زیست به شمار می‌رود ، گفت : در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل و نقلی جهت بررسی‌های کارشناسی و راه‌اندازی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت .

    او با بیان اینکه ART یکی از انواع ترامواهای هوشمند است اضافه کرد: این سیستم حمل و نقل هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم‌های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است . این ART که ۳۲ متر طول داشته و قابلیت حمل ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر یا وزنی معادل ۴۸ تن را دارد ، حداکثر سرعت آن نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و پس از ۱۰ دقیقه شارژ باتری ، تا ۲۵ کیلومتر حرکت می‌کند .

    به گفته زوربخش ، این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوارهایی که به کمک خط کشی بر روی خیابان‌ها قرار گرفته و شناسایی توسط سنسورهای بر روی ART ، حرکت می‌کند .

    استفاده از فیبر نوری در زیرساخت‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز

    او همچنین در خصوص دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان کرد : با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت‌های مرکز کنترل ترافیک برای انتقال اطلاعات دوربین‌های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر ، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ، در آینده‌ای نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده‌ها بر پایه فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد . استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت اقتصادی را در درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت .

    او همچنین در حاشیه بازدید لیلا دودمان ، رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ هدایت گفت : اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر ، می‌تواند باعث تسهیل امور مدیریتی ، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آن‌ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها شود .

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد : در حال حاضر پارکینگ هدایت به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسورهای تشخیص پارک خودرو مجهز گردیده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تشکیل کارگروه تخصصی بررسی حوادث و شبه حوادث، ارزیابی عملکرد HSE تامین کنندگان به صورت ۶ ماهه ، تغییر ساعت کاری در فصول گرم ، تشکیل گشت کشیک ایمنی عملیات به صورت ۲۴ ساعته توسط بخش خصوصی ، بازرس منظم و دوره ای تجیزات و همچنین تشکیل کارگروه فرعی HSE در گروه های مختلف کالایی از جمله ...

    |

    نظرات کاربران