تجهیز تمام آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری
با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش میدهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه جاده ای را دنبال می کنیم ، گفت : تا زمستان امسال همه آزادراه ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز می شود .
شهرام آدم نژاد درباره عوارض آزادراهی اظهار داشت : برنامه ریزی کرده ایم تا پایان زمستان امسال همه گیتهای عوارضی به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند . در این باره تفاهمنامهای بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه به امضا رسید و بخشی از آن عملیاتی شده است . در وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع به افزایش ایمنی بیشتر در جادههای کشور منجر می شود .
آدم نژاد با اشاره به اجرای سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه در سال گذشته ، گفت : همانگونه که گفته شد تا زمستان امسال همه آزادراهها به سیستم ATC مجهز می شوند .
توجه ویژه به هوشمندسازی حمل و نقل
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقوله هوشمندسازی در حمل و نقل ، بیان کرد : رصد بارنامه و بار خودروهای سنگین باری (کامیون و تریلر و غیره) با همکاری پلیس راه انجام می شود اما با رشد تجهیزات هوشمند در جادهها، عملکرد ناوگان باری با سیستم توزین رصد خواهد شد . نظارت و کنترل هوشمند در سطح جاده ها ، در کاهش تخلفات رانندگی موثر بوده است .
آدم نژاد با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلف سرعت یکی از تجهیزات در راستای هوشمندسازی جاده ها است ، توضیح داد : سرعت غیرمجاز از تخلفات رانندگی بود که پس از نصب دوربینهای هوشمند کاهش یافت .
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش میدهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .
آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت
وی درباره رفع نقاط پرحادثه بیان کرد : آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت است تا بدین ترتیب هشداری برای راننده ها پیش از نزدیک شدن به این نقاط باشد . در گام بعد پس از آشکارسازی، رفع نقاط پرحادثه در دستور کار است.