در حال بارگذاری ...

تجهیز تمام آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش می‌دهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه جاده ای را دنبال می کنیم ، گفت : تا زمستان امسال همه آزادراه ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز می شود .

شهرام آدم‌ نژاد درباره عوارض آزادراهی اظهار داشت : برنامه ریزی کرده ایم تا پایان زمستان امسال همه گیت‌های عوارضی به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند . در این باره تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه به امضا رسید و بخشی از آن عملیاتی شده است . در وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع به افزایش ایمنی بیشتر در جاده‌های کشور منجر می شود .

آدم نژاد با اشاره به اجرای سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه در سال گذشته ، گفت : همانگونه که گفته شد تا زمستان امسال همه آزادراه‌ها به سیستم ATC مجهز می شوند .

توجه ویژه به هوشمندسازی حمل و نقل

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقوله هوشمندسازی در حمل و نقل ، بیان کرد :‌ رصد بارنامه و بار خودروهای سنگین باری (کامیون و تریلر و غیره) با همکاری پلیس راه انجام می شود اما با رشد تجهیزات هوشمند در جاده‌ها، عملکرد ناوگان باری با سیستم توزین رصد خواهد شد . نظارت و کنترل هوشمند در سطح جاده ها ، در کاهش تخلفات رانندگی موثر بوده است .

آدم نژاد با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلف سرعت یکی از تجهیزات در راستای هوشمندسازی جاده ها است ، توضیح داد : سرعت غیرمجاز از تخلفات رانندگی بود که پس از نصب دوربین‌های هوشمند کاهش یافت .

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش می‌دهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .

آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت

وی درباره رفع نقاط پرحادثه بیان کرد :‌ آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت است تا بدین ترتیب هشداری برای راننده ها پیش از نزدیک شدن به این نقاط باشد . در گام بعد پس از آشکارسازی، رفع نقاط پرحادثه در دستور کار است.




مطالب مرتبط

سامانه یکپارچه سفر در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل یکی از اقداماتی است که با سرعت و دقت در این معاونت پیگیری می‌شود که از مزایای آن دسترسی مردم به شیوه‌های مختلف سفر در یک سامانه واحد است و می‌تواند رضایت مردم را در پی داشته‌ باشد .

|

سرمایه‌گذاری اصلی توسط بخش خصوصی انجام‌ می‌شود و باید مسیر را برای حضور فعال آن‌ها هموار کنیم تا با حمایت دولت بتوانند نقش اصلی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته‌باشند . بدیهی است ، استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی ریلی و جاده‌ای منجر به کاهش حوادث و افزایش ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ شهریار افندی زاده در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته گفت : امروزه کریدورهای ترانزیتی از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت : عملیات اجرایی پایانه مرزی موقت آستارا و راه موقت دسترسی به آن ، در محل منتهی الیه پل ...

|

با توجه به جایگاه حاکمیتی و سیاست‌گذاری شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور و نیز مفاد ابلاغیه سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که قوه مجریه موظف است با کمک قوای دیگر و با بسیج دستگاه‌های مسئول ، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را شامل تقدیم لوایح ، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی ...

|

نظرات کاربران