در حال بارگذاری ...
  • تجهیز تمام آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

    با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش می‌دهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه جاده ای را دنبال می کنیم ، گفت : تا زمستان امسال همه آزادراه ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز می شود .

    شهرام آدم‌ نژاد درباره عوارض آزادراهی اظهار داشت : برنامه ریزی کرده ایم تا پایان زمستان امسال همه گیت‌های عوارضی به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند . در این باره تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه به امضا رسید و بخشی از آن عملیاتی شده است . در وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع به افزایش ایمنی بیشتر در جاده‌های کشور منجر می شود .

    آدم نژاد با اشاره به اجرای سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه در سال گذشته ، گفت : همانگونه که گفته شد تا زمستان امسال همه آزادراه‌ها به سیستم ATC مجهز می شوند .

    توجه ویژه به هوشمندسازی حمل و نقل

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقوله هوشمندسازی در حمل و نقل ، بیان کرد :‌ رصد بارنامه و بار خودروهای سنگین باری (کامیون و تریلر و غیره) با همکاری پلیس راه انجام می شود اما با رشد تجهیزات هوشمند در جاده‌ها، عملکرد ناوگان باری با سیستم توزین رصد خواهد شد . نظارت و کنترل هوشمند در سطح جاده ها ، در کاهش تخلفات رانندگی موثر بوده است .

    آدم نژاد با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلف سرعت یکی از تجهیزات در راستای هوشمندسازی جاده ها است ، توضیح داد : سرعت غیرمجاز از تخلفات رانندگی بود که پس از نصب دوربین‌های هوشمند کاهش یافت .

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش می‌دهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .

    آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت

    وی درباره رفع نقاط پرحادثه بیان کرد :‌ آشکارسازی نقاط پرحادثه در اولویت است تا بدین ترتیب هشداری برای راننده ها پیش از نزدیک شدن به این نقاط باشد . در گام بعد پس از آشکارسازی، رفع نقاط پرحادثه در دستور کار است.




    مطالب مرتبط

    تایید عملکرد و صورت‌های مالی سازمان راهداری در سال ۹۸

    تایید عملکرد و صورت‌های مالی سازمان راهداری در سال ۹۸

    علیرغم کاهش اعتبارات در سال‌ گذشته با تلاش نیروهای ستادی و استانی در کلیه سطوح و به‌کارگیری بهینه از امکانات موجود ،عملیات راهداری و ایمن سازی جاده ها و توسعه زیرساخت ها به ویژه راه های روستایی به انجام رسید که این امردر سال جاری نیز به طور مستمر ادامه دارد .

    |

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    اولین مشکل اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد ، پلیس با افراد خاطی برخورد داشته باشد و در کنار جریمه کردن راننده‌های خاطی، نسبت به توقیف خودروهایی که مالکان آنها اهتمامی برای پرداخت عوارض ندارند، اقدام کند.

    |

    کاهش ترافیک در عوارضی‌ها با توسعه سیستم‌های اخذ عوارض الکترونیک در آزادراه‌ها

    کاهش ترافیک در عوارضی‌ها با توسعه سیستم‌های اخذ عوارض الکترونیک در آزادراه‌ها

    خوشبختانه در برخی از مسیرها اخذ عوارض الکترونیکی فعال شده است و در چند وقت آینده به خاطر فراگیر شدن این روش برای اخذ عوارض ، موضوع کاهش سرعت در عوارضی‌ها ‌کم رنگ‌تر می‌شود ، البته تحقق این موضوع مستلزم اجرای همه ابزار مورد نیاز آن است .

    |

    نظرات کاربران