در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اولین نشست کارگروه فرهنگ و آموزش کمیسیون ایمنی راه ها

    به منظور تاکید بر امر ایمنی در سفرها و جلب مشارکت‌های مردمی و مشارکت کلیه ذی‌نفعان ، قرار شد برنامه‌ریزی برگزاری هفته ایمنی در آغاز سفرهای تابستانی در خرداد یا هفته نخست تیرماه انجام گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ اولین نشست کارگروه فرهنگ و آموزش کمیسیون ایمنی راه ها ، با حضور اعضاء همزمان با هفتم اردیبهشت ، روز ملی ایمنی حمل‌ونقل برگزار شد .

    امروز هفتم اردبیهشت ۹۹ مصادف با روز ملی ایمنی حمل و نقل اولین ، نشست کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی با مشارکت نمایندگان سازمان‌های عضو کمیسیون ایمنی راه و به ریاست رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در ابتدای این جلسه نفیسی ضمن تبریک این روز به همه مردم و دست اندرکاران ایمنی با اشاره به این که طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود همایشی در این روز برگزار شود ، اظهار داشت : با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری هرگونه مراسم ، انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها پیشنهاد داد این هفته به تاریخی دیگر موکول شود . به همین خاطر و به منظور تاکید بر امر ایمنی در سفرها و جلب مشارکت‌های مردمی و مشارکت کلیه ذی‌نفعان ، قرار شد برنامه‌ریزی برگزاری هفته ایمنی در آغاز سفرهای تابستانی در خرداد یا هفته نخست تیرماه انجام گیرد .

    وی ادامه داد : در این خصوص اهم برنامه‌ها شامل روز بدون حادثه ، ایمنی کاربران آسیب‌پذیر ، پویش زنان علیه سوانح ترافیکی و طرح موضوع در هیئت دولت و نمازجمعه توسط خطبا ، آموزش و مراقیت از کودکان ، پیشنهاد و مقرر شد جزئیات برنامه اجرایی جهت ارایه به دستگاه‌ها و استان‌ها تهیه شود .

    در ادامه این نشست ، اهم برنامه‌های سال جاری به مناسب روزها و ایام خاص سال مرتبط با ایمنی حمل‌ونقل به شرح زیر ارایه مطرح و مقرر شد در هماهنگی با شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی استان‌ها ، برنامه‌ریزی برگزاری اقدامات مرتبط با هر روز شامل روز ملی ایمنی حمل و نقل ۷ اردیبهشت ، روز حمل و نقل ۲۶ آذر ، روز یادمان قربانیان سوانح ترافیکی آخرین یکشنبه نوامبر هفته آخر آبان و سفرهای نوروزی و تابستانی انجام گیرد .

    در همین زمینه همچنین کارگروه آموزش به توضیح اهم اقدامات خود شامل مشارکت فعالانه در رویدادهای مربوط به سلامت (روز و هفته سلامت جهانی و روز سلامت مردان وزنان و خانواده و...) ، سیاستگذاری و مشارکت جدی در همسو کردن فعالیت های سازمانهای مردم نهاد ( طرح ائتلاف سمن ها برای ایمنی راه ) ، بازنگری طرح انسجام آموزش با رویکرد پیاده سازی برنامه عملیاتی کشور ، تربیت متخصصان و مربیان فرهنگ ایمنی ، مشارکت جدی در فعالیت های مربوط به سلامت و ایمنی دانش آموزان (آموزش و پرورش) برگزاری مسابقات و جشنواره های دانش آموزی ، بازنگری و تدوین بخشنامه ها و قوانین و آیین نامه ها با رویکرد ایمنی و فرهنگسازی و  تولید محتوی های علمی و آموزشی و ترویجی پرداخت .




    مطالب مرتبط

    اعتبار مورد نیاز برای رفع تمام نقاط ۵۵۰ میلیارد تومان است . هدف استان برای رفع ۳۹ نقطه از این نقاط در سال جاری بوده که تاکنون ۲۳ نقطه مرتفع شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به وضعیت رو به رشد آمار تصادفات جاده ای و ...

    |

    رئیس مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل و نقل ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های تهران ، قم ، سمنان ، مازندران ، یزد ، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند .

    |

    اولویت مجموعه راهداری استان به حداقل رساندن تصادفات و تلفات جاده ای می باشد چرا که حتی یک مورد تصادف نیز زیاد است . کاهش تصادفات و تلفات جاده ای مرهون تلاش های جهادی همکاران این مجموعه و مستلزم همکاری همه دستگاه های مرتبط و تامین اعتبارات مورد نیاز جهت رفع نقاط حادثه خیز است .

    |

    شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز جاده‌ها از جمله مسایل مهمی است که علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران