در حال بارگذاری ...

اهم اقدامات و فعالیت‌هایی دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران طی سال ۹۸

باتوجه به مشکلات موجود در تأمین تجهیزات جدید بندری به دلیل تحریم های ظالمانه و همچنین مشکلات ناشی از ورود بیماری کرونا به کشور و لزوم فاصله گذاری اجتماعی بین پرسنل عملیاتی بندر، اهمیت دستیابی به این رکورد دو چندان می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته ، آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه جاری از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت .

محمدتقی انزان‌پور ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در خصوص اهم اقدامات و فعالیت‌هایی دریایی و بندری این اداره کل در سال ۱۳۹۸ با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر این استان اظهار داشت : در بحث تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و دیگر محصولات نسبت به سال قبل شاهد یک جهش بوده‌ایم .

رشد ۵۴ درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار

وی افزود : این جهش شامل رشد ۵۴ درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار و افزایش تخلیه و بارگیری کالا با عبور حجم تخلیه و بارگیری از مرز یک میلیون تن پس از ۳ سال رکود و کاهش در این زمینه است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص دریایی در راستای ارتقاء ایمنی آب راه‌ها و کانال‌های دسترسی در بنادر استان تصریح کرد : لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار به میزان ۶۰ درصد ، بهبود سطح ایمنی تردد در آبراه دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار ، نجات جان ۱۶نفر طی عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی در محدوده تحت نظارت بندرنوشهر (رامسر تا فرح‌آباد ساری) ، افزایش ۲۰ درصدی میزان بازرسی از کشتی‌های متردد به بنادر نوشهر و فریدونکنار از جمله اقدامات شاخص در این حوزه به شمار می‌آیند .

وی ادامه داد : همچنین رشد ۴ درصدی صدور اسناد دریانوردان نسبت به سال ۹۷ و برگزاری ۴۳۴ نفرآزمون و ۳۲۶ مورد نظارت بر ۶ مرکز آموزشی ، انجام بدون سانحه ۶۸۸ عملیات راهنمایی و ۱۰۶۴ عملیات یدک‌کشی با وجود افزایش ۴۶ درصدی تردد کشتی‌ها نسبت به سال ۹۷ و ثبت بیش از ۹۰۰ فروند جت اسکی فاقد هویت از دیگر مواردی است که می‌توان در زمره اقدامات شاخص این اداره کل در بحث ارتقاء ایمنی آب راه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر به آن اشاره کرد .

انزان‌پور در بحث استفاده از روش‌های نوین تعمیر و نگهداری در بنادر استان با اشاره به برخی اقدامات شاخص در این حوزه اظهار داشت :‌ حفظ و ارتقاء سطح روشنایی علائم کمک ناوبری بنادر نوشهر و فریدونکنار برابر با استانداردهای انجمن بین المللی چراغ‌های دریایی (IALA) ، تکمیل و افزایش دامنه نفوذ سیگنال رادیویی محدوده تحت نظارت و صلاحیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از ۸۵ درصد به ۱۰۰درصد با رفع خلا پوشش رادیویی ، استانداردسازی (Integrated Communication system)  ایستگاههای رادیویی(CRS & MRCC- CTC) بندر نوشهر و ارتقاء کیفی خدمات با راه اندازی سامانه مدیریت تجهیزات مخابراتی از جمله این موارد است .

وی افزود : همچنین فراهم نمودن مقدمات و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی با پیشرفت حدود ۴ درصد و اجرای پروژه ریل گذاری اسکله جنوبی بندر نوشهر برای استفاده از جرثقیل بکرا و اجرای محوطه کانتینری بندر به میزان ۶۰ درصد از اهم اقدامات شاخص در بنادر استان در بحث استفاده از روش‌های نوین تعمیر و نگهداری به شمار می‌آید . در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استن نیز در سال ۹۸ این اداره کل تخریب و جمع آوری ۱۸ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران (حد فاصل رامسر تا فرح آباد ساری) و آزادسازی سواحل برای دسترسی آسانتر عموم هموطنان به دریا را در کارنامه خود به ثبت رساند .

رکورد شکنی در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی ۱۰ سال اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان با اشاره به رشد چشمگیر ثبت شده در اولین ماه سال ۹۹ اظهار داشت : برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته ، آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه جاری از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت .

محمد تقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود : چنین رکوردی با در نظر گرفتن عدم ورود فرآورده های نفتی ، سابقه نداشته و در صورت ادامه ، این روند نوید بخش رشد قابل توجه عملیات بندری و دریایی در این بندر خواهد بود .

وی افزود : باتوجه به مشکلات موجود در تأمین تجهیزات جدید بندری به دلیل تحریم های ظالمانه و همچنین مشکلات ناشی از ورود بیماری کرونا به کشور و لزوم فاصله گذاری اجتماعی بین پرسنل عملیاتی بندر ، اهمیت دستیابی به این رکورد دو چندان می شود .




مطالب مرتبط

امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است .

|

هموطنان عزیز در صورت بروز شرایط اضطرار دریایی در هر نقطه از سواحل استان می توانند با شماره ۱۵۵۰ (شماره تماس امداد و نجات دریایی) تماس گرفته تا گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای امداد رسانی اعزام گردند .

|

در سال جاری ۳۲۸ کشتی تجاری وارد منطقه ویژه اقصادی بندر نوشهر گردیده که نسبت به مدت مشابه قبلی ۵۶ درصد رشد داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه راه دسترسی بندر نوشهر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می رسد ، تاکید کرد : این پروژه ...

|

امیدواریم با اجرای عملیات لایروبی و برداشت رسوب از مسیر تردد کشتی ها و بهینه سازی کانال دسترسی ، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر با سابقه نوشهر باشیم .

|

نظرات کاربران