شرایط سخت پس از اتمام بحران کرونا در انتظار حوزه حمل و نقل هوایی
موضوع فقط درآمدزایی نیست بلکه هزینههای جاری شرکتها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد : با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد ، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم .
علی عابدزاده در نشست معاون اول رئیسجمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که بعد از اتمام کرونا شرایط سختتری خواهیم داشت ، گفت : کاهش پروازهای داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشورها در این شرایط تجربه کردند .
او با بیان این که یاتا (انجمن بینالمللی حملونقل هوایی) آماری را در خصوص میزان ضرر و زیان شرکتهای هواپیمایی ارائه کرده است ، گفت : ۲۹۵ کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکتهای هواپیمایی را ۳۰ میلیارد دلار برآورد کرد . بنابر اعلام یاتا این خسارتها در ۵ مارس بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شد، در ۱۷ مارس ۲۰۰ میلیارد دلار و در ۲۴ مارس به ۲۵۲ میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی دنیا طی کمتر از ۲ ماه ۲۵۲ میلیارد دلار ضرر کرد .
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است ، تصریح کرد : کار ما نسبت به باقی حوزههای حمل و نقلی سختتر است اما تلاش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مشکلی برای پرسنل به وجود نیاید . ما هم عدم انجام پرواز را داریم و هم یکسری پروازهایی را انجام می دهیم که فاقد هر گونه درآمدی است . همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگیهای لازم را با وزارت بهداشت و سازمانهای جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم .
عابدزاده با بیان این که مهمترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می گردد ، عنوان کرد : با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد ، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم .
عابدزاده با بیان این که تمام شرکتهای هواپیمایی ایران به دلیل این که هزینههای پرسنلی و تعمیراتی متغیری دارند ، با ضرر زیادی مواجه مواجه شدند ، تصریح کرد : موضوع فقط درآمدزایی نیست بلکه هزینههای جاری شرکتها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد .