در حال بارگذاری ...

شرایط سخت پس از اتمام بحران کرونا در انتظار حوزه حمل و نقل هوایی

موضوع فقط درآمدزایی نیست بلکه هزینه‌های جاری شرکت‌ها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد : با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد ، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم .

علی عابدزاده در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که بعد از اتمام کرونا شرایط سخت‌تری خواهیم داشت ، گفت : کاهش پروازهای داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشورها در این شرایط تجربه کردند .

او با بیان این که یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) آماری را در خصوص میزان ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده است ، گفت : ۲۹۵ کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکت‌های هواپیمایی را ۳۰ میلیارد دلار برآورد کرد . بنابر اعلام یاتا این خسارت‌ها در ۵ مارس بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شد، در ۱۷ مارس ۲۰۰ میلیارد دلار و در ۲۴ مارس به ۲۵۲ میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی دنیا طی کمتر از ۲ ماه ۲۵۲ میلیارد دلار ضرر کرد .

 رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است ، تصریح کرد : کار ما نسبت به باقی حوزه‌های حمل و نقلی سخت‌تر است اما تلاش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مشکلی برای پرسنل به وجود نیاید . ما هم عدم انجام پرواز را داریم و هم یکسری پروازهایی را انجام می دهیم که فاقد هر گونه درآمدی است . همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگی‌های لازم را با وزارت بهداشت و سازمان‌های جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم .

عابدزاده با بیان این که مهم‌ترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می گردد ، عنوان کرد : با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد ، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم .

عابدزاده با بیان این که تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران به دلیل این که هزینه‌های پرسنلی و تعمیراتی متغیری دارند ، با ضرر زیادی مواجه مواجه شدند ، تصریح کرد : موضوع فقط درآمدزایی نیست بلکه هزینه‌های جاری شرکت‌ها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران