در حال بارگذاری ...

ایجاد راه‌های موقت و جایگزین در جاده‌های مسدود شده استان خراسان رضوی

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت : برای تردد خودروها در جاده‌های مسدود این استان راه‌های موقت و جایگزین ایجاد شده است .

علیرضا خجسته افزود : هنگام مسدود شدن جاده ، راهداری بدون تعلل اقدام به بازگشایی یا ایجاد مسیر جایگزین می‌کند و منتظر دریافت بودجه نمی‌شود بلکه با اعتبار و تجهیزات موجود به بازگشایی موقت جاده اقدام می‌کند .

وی ادامه داد : طی فروردین ماه امسال جاده سبزوار - شاهرود در چند نوبت و همچنین جاده اصلی قوچان - درگز مسدود شد که بلافاصله در نقاطی که راه تخریب شده بود مسیر جایگزین احداث شد و پس از اعلام میزان خسارت و دریافت اعتبارات لازم مسیرهای آسیب دیده به شکل کامل ترمیم خواهد شد .

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی جاده اصلی قوچان - درگز در کیلومتر ۲۱ به دلیل رانش زمین مسدود است که نیروهای راهداری با ایجاد مسیر انحرافی تردد در این مسیر را برقرار کرده‌اند .

همچنین سه راه فرعی نقاب - سه راهی رامشین ، نقاب - سه راهی انداده و دولت آباد به باخرز و هفت راه روستایی در شهرستان‌های جغتای ، درگز ، خوشاب ، رشتخوار و مشهد همچنان مسدود است .

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت : سامانه‌های تردد شمار خراسان جنوبی طی ۱۱ ماه گذشته ۷۲ میلیون و ۵۱۱ ...

|

در حال حاضر کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود .

|

از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۸۱ تماس با میانگین ساعتی ۷/۵ تماس بوده است .

|

نظرات کاربران