در حال بارگذاری ...

ابلاغ شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا به تمام بخش های صنعت حمل و نقل هوایی

رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی توسط کلیه شرکت ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است . لذا برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر ، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس و ابلاغ آن به تمامی بخش های صنعت حمل و نقل هوایی خبر داد .

رضا جعفرزاده اظهار داشت : شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس (19-COVID) و به منظور حفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است .

وی افزود : محدوده اثر این شیوه‌نامه شامل کلیه شرکت های هواپیمایی ، فرودگاه ها ، شرکت های خدمات زمینی ، بار و مسافر ، خدمات ویژه ، نظافت هواپیما و همچنین کلیه خلبانان و کادر پروازی ، کارکنانی که در بخش های خدمات مسافر ، خدمات پرواز ، واحد کنترل پرواز (ATS) ، مسئولین پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه ، کارکنان خدمات ویژه مسافرین ، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما ، خدمات بار ، جامه دان ، کارکنان خدمات مسافر (کوردینیتور پرواز ، کارکنان رمپ ، ...) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.

جعفرزاده با بیان اینکه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده کلیه دستگاه ها و شرکت های فعال در صنعت هوانوردی مشمول این شیوه نامه است افزود : کنترل ، انتشار و توزیع این شیوه‌نامه برعهده سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از طریق "سامانه قوانین و مقررات"موجود در سایت سازمان به‌صورت طبقه‌بندی شده در اختیار ذی نفعان سازمان قرار گرفته است .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود : رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی توسط کلیه شرکت ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است . لذا برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر ، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است .

وی تاکید کرد : در صورت عدم رعایت و عدم اجرای صحیح مقررات این شیوه‌نامه برای بار اول ، سازمان هواپیمایی کشوری به صدور تذکر کتبی به مدیرعامل اقدام و مدارک جهت تصمیم گیری های آتی مستند می شود و در صورتیکه از طرف شرکت ها و ذی نفعان ، همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود ، سازمان می‌تواند عندالزوم محدودیت‌های مقتضی را اعمال کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران