در حال بارگذاری ...

انعقاد ۳ قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی سال ۹۸

قراردادهای سرمایه گذاری در زمینه احداث صنایع تبدیلی و خدمات لجستیکی با هدف ایجاد نخستین شهر لجستیک غلات در کشور به امضا رسیده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : ۳ فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ ، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) منعقد شد .

عادل دریس درباره امضای قراردادهای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، افزود : با انعقاد ۳ فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ ، موفق به ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع بزرگ بندری شده ایم .

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به انعقاد سه قرارداد بزرگ سرمایه گذاری با فعالان بخش خصوصی ، خاطرنشان کرد : قراردادهای سرمایه گذاری در زمینه احداث صنایع تبدیلی و خدمات لجستیکی با هدف ایجاد نخستین شهر لجستیک غلات در کشور به امضا رسیده است .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در ادامه افزود : با اجرایی شدن این قراردادها ضمن دستیابی به جلب مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها ، ایجاد روساخت‌های بندری و فعال شدن صنایع تولیدی ، امکان ایجاد ارزش افزوده بیش هر از زمان دیگری محقق می شود .

وی درباره مزیت های بندر امام خمینی (ره) ، گفت : این مجتمع بزرگ بندری به لحاظ برخورداری از ظرفیت ها و مزیت های کم نظیر از جمله اراضی وسیع به مساحت ۱۱۰۴۴ هکتار، ۴۰ پست اسکله فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی های پست پاناماکس ، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب (INSTC) ، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی ، دسترسی آسان به راه های مواصلاتی ریلی ، جاده ای و فرودگاه های کشور ، محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می شود .

وی تصریح کرد : با هدف توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و بهره گیری حداکثری از توانمندی های بنادر در گسترش و توسعه بازرگانی کشور و همچنین تأمین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه حضور فعال‌تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم شده است .




مطالب مرتبط

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

نظرات کاربران